• äckling

Vad sjutton ska man önska sig

vanligaste frågan har nu blivit vad vi önskar oss. Egentligen önskar vi oss inte nåt, utan är helt nöjda utan gåvor. Detta svar är dock inte vad gästerna vill ha.
    Vi vill inte önska oss pengar och helst inte presentkort. De flesta vill köpa en sak, men då vi har det mesta har vi svårt att komma på några bra önskningar. Ge mig alla era tips!! Vad är lite roligt att önska sig?

• Svar på tråden Vad sjutton ska man önska sig
  • mmmalurk

vi önskar oss p-kort på forex då vi inte vet vilket resebolag vi åker med. Sen kompletterar vi upp med lite prylar.
    Vi önskar också dollar

• lillP

vi vägrar att önska oss några saker/presentkort och hänvisar till välgörenhet istället. vi önskar att de sätter in pengar till stockholms katthem i så fall

• hippiefridolina

Vi har önskat oss upplevelser!
    Typ biobesök, restaurangbesök, hotellnatt, spa-behandling, massage o s v. Det tycker vi känns toppen!

Lycka till!

• hippiefridolina

Det som lillP skrev var ett lysande förslag. Det ska vi genast lägga till! Pengar till Stadsmissionen!

Tack för tipset!

• lillP

trevligt att man kan hjälpa till alla har vi nåt vi vill stötta

hippiefridolina skrev 2008-08-08 21:33:39 följande:
    Det som lillP skrev var ett lysande förslag. Det ska vi genast lägga till! Pengar till Stadsmissionen!Tack för tipset!
  • Pyron

vi önskade oss pengar till en resa, Alla var jätteglade åt den önskningen. då dom inte viste vad dom skulle köpa

• lillP

men ni får nog räkna med en del protester, har iaf vi gjort... vet inte om det har med katthemmet att göra eler att det är välgörenhet = inga "bestånde minnen" (saker) till oss

hippiefridolina skrev 2008-08-08 21:33:39 följande:
    Det som lillP skrev var ett lysande förslag. Det ska vi genast lägga till! Pengar till Stadsmissionen!Tack för tipset!
  • NUoALLTID

Vi har valt att ta kuvertavgift ist för presenter, men om det skulle vara jag skulle jag önska mig presentkort på t.ex. resa eller sånt man kan göra tillsammans. Teater eller kanske en konsert. Presentkort ute på nått matställe skulle inte heller vara helt fel. Sådana saker som ni kan göra tillsammans.

• äckling

Vi har önskat oss pengar till välgörenhet och liknande, men jag tror att vi ändå kommer att få saker. Inget jag blir sur el irriterad över, men tänker att det är lika bra att önska sig nåt så vi får något som passar oss. Jag har grubblat i flera dagar och det enda jag kan komma på är en yllefilt från Klippan och en Steltontermos, men behöver fler saker och i andra prisklasser. Ett riktigt I-landsproblem

• äckling

känner igen det där med att de vill ge bestående saker...

• Soon and very soon

jag vill ha en ny brödrost och en mixer, lämpligt till bröllop va?? sedan önskar vi oss upplevelser, som rest, bio, teater..

• didis

När de sätter in pengar till tex Barncancerfonden kan de göra det i ert namn, ni får då efter några veckor ett tackbrev från fonden som berättar hur mycket pengar det blev.

Vi har också funderat på att släkten får bidra med en summa till ett eller flera "släktträd" eftersom vi nyligen fått större tomt.

Det får inte vara för låg summa dock för då vill många dessutom ge någon liten pryl.

• äckling

tack för era tips!!
    Jag tycker själv att träd el.l är jättebra, men vi letar aktivt efter nytt hus. Antar att det inte är så lätt att flytta med sig...

fler förslag?

• 20080802

Vi skrev vänligt men bestämt i inbjudan att vi INTE ville ha några presenter utan att gästernas närvaro var mer än nog. De flesta av våra gäste reste dessutom och övernattade så det kostade ändå en slant. Vi skrev vidare att OM någon absolut ville spendera mer pengar än så så fick de gärna skänka en slant till Rädda Barnen, Röda Korset eller WWF (eller vilka det nu var vi valde) och så angav vi postgironummer. Det fungerade bra. Våra utländska gäster kom ändå med presenter och vi fick några presentkort och några flaskor vin men i övrigt så "klarade vi oss". Vi var MYCKET nöjda för denna lösning när vi öppnade de få presenter vi fått!!!

Svar på tråden Vad sjutton ska man önska sig