• Fia81

Text/dikt

Jag och min underbara sambo firar 1 år som förlovade om en månad. Jag skulle så gärna vilja hitta en text att läsa för honom. Vi ska ta med oss lite champagne och försöka få tag i lite gott tilltugg. Vi förlovade oss på Cypern och kommer att fira ett år på Kreta... Snälla hjälp mig med en text med ett innehåll som beskriver hur glad och tacksam jag är för att han är min...

• Svar på tråden Text/dikt
  • Fia81

Helt underbara dikter men ingen passar 100 in... Jag ska leta vidare men stort tack iaf. Du är enormt duktig!

• Fia81

Sanber... Jag har letat och letat och ingen passar eller rättare sagt känns rätt. Jag vill ju givetvis berätta hur mkt jag älskar honom men samtidigt vet han det. Det jag vill att texten ska gå ut på är att förklara för honom hur glad och tacksam jag är för att det är vi. Att han orkar stå ut med min dåliga sidor och mitt tjat på hnm.

Kan du hjälpa mig?

• sanber

Kan försöka!

=)
    Testar att bara skriva nu direkt från vad du skrev...okej?
    Sen kan vi spåna lite tillsammans vad du tyckte om och INTE ALLS tyckte om så kan vi utforma nåt ilag!
    Okej...here we go..

Jag visste att jag måste hitta nån som står ut med alla de egenheter jag har
    Förstod ganska snabbt att det måste vara en tålmodig karl

Sedan dagen vi möttes visste jag att det alltid skulle vara vi två
    Att jag älskar dig över allt annat är inte svårt att förstå

Jag vet att alla har sina dåliga dar
    konsten är att hitta nån som trots dem ,stannar kvar

Och där kom du, som tar mig för precis den jag är
    Ja, där kom du, som trots mitt tjat håller mig kär

Jag vet inte vem jag ska tacka för att jag får vara med dig
    Jag vet inte vem jag ska hylla för att du älskar just mig

Jag är evigt tacksam för det vi har fått
    En kärlek att älska varann på ont och gott!

~Ja...där kom den! känn efter...den är ju med en liten dos humor på nå vis, du kanske vill ha den mer kärleksförklarande och tjat/egenheter m.m. invävda?

Nåja...ett första utkast är alltid en bra början1
    Vi hörs av!
    Kram

• Fia81

Den är superfin! Det enda som inte känns 100 är den första delen. Jag visste att jag måste hitta nån som står ut med alla de egenheter jag har
    Förstod ganska snabbt att det måste vara en tålmodig karl
    Det stämmer innehållsmässigt men jag får inte in rätt känsla i det om du förstår vad jag menar. Hoppas du kan hjälpa mig med det sista. Tack snälla nu kan jag i lugn och ro fortsätta fundera ut vad som ska få följa med ner till Kreta där vi ska fira vår 1:års dag som förlovade...

Du är toppen ett stort tack!

• lottis77

Vad du är duktig!! Jag är imponerad... Och snäll som fixar och hjälper till! Ska kolla upp dina andra dikter!

• sanber

Om vi ändrar till nåt i stil med.

Att hitta nån som älskar alla sina egenheter är inte alltid lätt
    Men så mötte jag dig, tålmodig och varm - ja du var helt rätt

Sedan dagen vi möttes visste jag att det alltid skulle vara vi två
    Att jag älskar dig över allt annat är inte svårt att förstå

Jag vet att alla har sina dåliga dar
    konsten är att hitta nån som trots dem ,stannar kvar

Och där kom du, som tar mig för precis den jag är
    Ja, där kom du, som trots mitt tjat håller mig kär

Jag vet inte vem jag ska tacka för att jag får vara med dig
    Jag vet inte vem jag ska hylla för att du älskar just mig

Jag är evigt tacksam för det vi har fått
    En kärlek att älska varann på ont och gott!

Eller känns det inte heller riktigt 100?
    Det är ju er dikt och givetvis ska den vara perfekt!
    Det är ju du som ska läsa och då är det precis som du säger att man måste hitta den där känslan!
    Som jag sa var det lite emr humor där i första, kan ibland bli tokigt att blanda sån humor med riktiga kärleksord!

hör av dig igen!
    Kram

• sanber

Hej igen....hörrudu, i första meningen byt ut SINA mot ENS....hahaha nnars låter det ju som om personen i fråga tycker om sina egna egenheter!

Så:

Att hitta nån som älskar alla ens egenheter är inte alltid lätt!

• Fia81

Nu känns det bättre tack snälla... Jag ska skriva ner den och känna på den men det känns som att den är toppen.
    Det var guld värt tack gulliga du!

Svar på tråden Text/dikt