• LottaAnders

Borde jag vara ledsen

Min M2b har två bröder. Vi har umgåtts regelbundet med båda två och deras familjer. Den yngste brodern ska vara toastmaster på bröllopet, för han har erfarenhet av detta från tidigare bröllop. Mellanbrodern har tydligen ett hemskt humör och är lite "svår". Våra inbjudningskort gick ut i början av april tror jag och osa. var i mitten på juni. Då mellanbrorsan ännu unte behagat svara ringde min M2b i morse och frågade om dom skulle komma. Vi måste ju veta med tanke på mat, bordsplacering o. dyl. Han svarade att de skulle komma till kyskan men inte till festen för sambon skule jobba och han själv skulle skjutsa sonen nånstans. Han hade haft så mycket att han glömt höra av sig. Jag tycker att det är så himla dåligt. Jobba? Hur svårt kan det vara att ta ledigt eller byta med någon när man har haft så god tid på sig? Skjutsa sonen, visst det är väl vackert, men man kanske kan be någon om hjälp. Men detta gör man ju bara om man verkligen vill gå. I mina öron är det bara dåliga undanflykter.Tycker så synd om min M2b och hans mamma som skäms över sonens dåliga hyfs. Antar att han/dom har något emot mig, men det kan jag leva med. Men är som sagt så ledsen för deras skull plus att det känns konstigt inför framtida möten.
    Tilläggas bör oxå att de valde att inte delta på den gemensamma svensexan/möhippan.

• Svar på tråden Borde jag vara ledsen
  • anne på grönkulla

Han är vuxen, hans agerande får stå för honom och färgar inte av sig på er eller familjen.

Vill mamman ta sin son i örat så är det en sak - för er del räcker det att de nu tackat nej. Sen behöver ni ju inte anstränga er för dem i framtiden...

• LottaAnders

Så säger M2b oxå. Inte ödsla energi på dom. Svårt dock.

• Krokodill

Förlåt min nyfikenhet, men hur har det gått?
    Har ni fått någon förklaring?

• Lucia05

Du har inget att vara ledsen över, men tråkigt för din blivande make att han har så dålig relation med sin bror.

• LottaAnders

Nej ingen förklaring. Inte ett ord från dom. Hans mamma är så ledsen och skäms. Men hon har ju inget med det att göra. Känns som om vi inte kommer anstränga oss det minsta om dom behöver oss nån gång.Visst är det tråkigt för Anders men han säger att han inte bryr sig , att han inte vill ha med honom att göra. Men dom är ju ändå bröder så det är nog inte så enkelt...

Krokodill skrev 2008-08-23 08:55:30 följande:
    Förlåt min nyfikenhet, men hur har det gått?Har ni fått någon förklaring?
  • Diamonds are a girls best friend

Sitter i samma sits, hans bror tackade ja och för bara några dagar sedan så säger han att han måste jobba och bara kommer på vigseln ej på festen, alltså mindre än 2v innan. Har redan gjort bordsplacering och såklart sitter han när honörsbordet eftersom han är bror med brudgummen, vi har skrivit ut alla vigselprog. med bordsplaceringarna. Blir bara så matt. Får nu lämna hans plats tom och stryka han i festprogrammet för hinnner inte göra om, som sagt vill man vara med så kan man,för mig är det helt otroligt hur man kan välja jobb före sin bror bröllopsfest...

• LottaAnders

Visst är det trist. Man tror ju egentligen inte att det existerar som alternativ. Att inte gå på sin brors bröllop. Man vänder väl ut och in på sig för att kunna komma. Tycker jag iaf.

• Diamonds are a girls best friend

Vi får se det som deras förlust inte våran, vi kommer få toppen dagar iaf och det är dom som missar det!

Svar på tråden Borde jag vara ledsen