Borde jag vara ledsen
Min M2b har två bröder. Vi har umgåtts regelbundet med båda två och deras familjer. Den yngste brodern ska vara toastmaster på bröllopet, för han har erfarenhet av detta från tidigare bröllop. Mellanbrodern har tydligen ett hemskt humör och är lite "svår". Våra inbjudningskort gick ut i början av april tror jag och osa. var i mitten på juni. Då mellanbrorsan ännu unte behagat svara ringde min M2b i morse och frågade om dom skulle komma. Vi måste ju veta med tanke på mat, bordsplacering o. dyl. Han svarade att de skulle komma till kyskan men inte till festen för sambon skule jobba och han själv skulle skjutsa sonen nånstans. Han hade haft så mycket att han glömt höra av sig. Jag tycker att det är så himla dåligt. Jobba? Hur svårt kan det vara att ta ledigt eller byta med någon när man har haft så god tid på sig? Skjutsa sonen, visst det är väl vackert, men man kanske kan be någon om hjälp. Men detta gör man ju bara om man verkligen vill gå. I mina öron är det bara dåliga undanflykter.Tycker så synd om min M2b och hans mamma som skäms över sonens dåliga hyfs. Antar att han/dom har något emot mig, men det kan jag leva med. Men är som sagt så ledsen för deras skull plus att det känns konstigt inför framtida möten.
Tilläggas bör oxå att de valde att inte delta på den gemensamma svensexan/möhippan.