• JANSSO­NSKOGI­S
    Äldre 7 Aug 12:13
    4969 visningar
    7 svar
    7
    4969

    Någon som vet något bra ställe att ha bröllopsfesten på i Örebro?

    Hej!

    jag är nyfiken på om ni har några bra tips på härliga ställen att ha sin bröllopsfest på? Jag kommer från Örebro ursprungligen men bor inte kvar nu. Vi vill gärna gifta oss i mina hemtrakter. Skulle bli så glad för alla tips kring detta!

  • Svar på tråden Någon som vet något bra ställe att ha bröllopsfesten på i Örebro?
  • Snygge­lina
    Äldre 7 Aug 15:51
    #1

    Jag vill också ha tips! Har ni några förslag?!?

  • Im yours
    Äldre 7 Aug 20:13
    #2

    Hej! Det finns en Örebro tråd här på BT, *l. Försök hitta den. Lycka till med allt!

  • Tvåbli­ren
    Äldre 7 Aug 20:23
    #3

    Gällersta hembygdsgård är jättefin, perfekt taxi avstånd, och man kan hålla på länge.
    Längbro kyrka med församlingshem är oxå jättefint.
    Karlslundsherrgård, fint men dyrt.
    Slottet.
    Beror lite på vilket stuk ni vill ha?

  • JANSSO­NSKOGI­S
    Äldre 8 Aug 09:01
    #4

    Åh Tack för tipsen!
    Karlslunds herrgård har jag tänkt på men kanske lite för stylish för oss, Strömsborg känns närmare. Ska kolla upp Gällersta Hembygdsgård samt längbros församlingshem. Tänkte gifta oss i Längbro Kyrka så det vore ju smidigt! :) Är det någon som har erfarenhet av Strömsborg??

  • Snygge­lina
    Äldre 13 Aug 18:25
    #5

    Vi har också funderat på Gällersta men den är ev upptagen då... Nån som vet vad det kostar att hyra där?

    Janssonskogis, har ni hittat nåt? Ska ni gifta er nästa år? Örebro-trådarna verkar vara för 2008...

  • påskha­ren
    Äldre 14 Aug 17:10
    #6

    Dyltabruks festmagasin finns ju också men det är ju några kilometer utanför stan.

  • bruse
    Äldre 11 Sep 16:31
    #7

    Dyltabruks kan jag varmt rekomendera, där var vi o vi är super nöjda med det stället! Underbar lokal o ett super bra "restaurang" kök!

Svar på tråden Någon som vet något bra ställe att ha bröllopsfesten på i Örebro?