• Mrs Fr

Grrrrr.... Fotografen dubbelbokad!!!

Jag bokade fotograf till bröllopet ganska långt innan semestrarna, och vi bestämde att vi skulle höras angående en tid då vi kan ses för att snacka lite. Nu ringde jag idag, och det visar sig att han har dubbelbokat!!! HJÄLP!!

Han skulle ringa till det andra paret och kolla om han kan flytta deras tid lite, och vi skulle höras igen i morgon.

• Svar på tråden Grrrrr.... Fotografen dubbelbokad!!!
  • FrökenHoppsan

När är ert bröllopsdatum då? Vi hade också strul med fotografen, vilket ledde till att vi bestämde oss för att fota oss samma dag som jag gör min provuppsättning, vilket vi gjorde nu igår. Och vårt bröllop är på lördag! Att fota sig "i förväg" är bland det bästa vi gjort! Nu känns allt helt avslappnat till lördagen, vi vet att alla kläder passar, att hår o make up blev bra, och vi har ett mindre stressmoment på själva dagen. Så om det blir stul är detta verkligen ett alternativ. bilder finns i mitt galleri!

• Mrs Fr

Det är inget alternativ för oss, eftersom jag inte ska göra nån provuppsättning. Jag och frisören ska istället träffas och göra lite olika alternativ lite slarvigt för att se vad jag vill ha. Och provsminkningen ska jag göra en annan dag.

Fotografen trodde nog att det skulle ordna sig. Den andra fotograferingen var innan vår och han trodde att han kunde flytta den en halvtimme. Han hade i och för sig bara kollat med brudgummen, så innan bruden sagt sitt vet man ju inte...

• cbride

Vi hade oxå bokat en fotograf som vi senare fick ett mail ifrån att han hade dubbelbokat sig. Så jävla fegt att skriva ett mail!Han skulle själv gå på bröllop som gäst!?
    Som tur var fick vi tag på en annan och hoppas vi blir nöjda med henne.

• tolonta
    cbride skrev 2008-08-07 10:54:57 följande:
    Vi hade oxå bokat en fotograf som vi senare fick ett mail ifrån att han hade dubbelbokat sig. Så jävla fegt att skriva ett mail!Han skulle själv gå på bröllop som gäst!?Som tur var fick vi tag på en annan och hoppas vi blir nöjda med henne.
    Det är litet klantigt att dubbelboka sig på det sättet, men det är mänskligt... Hoppas det går att lösa!

Däremot att en fotograf lämnar återbud för att själv vara gäst på ett bröllop, är det så konstigt egentligen? Tänk om fotografen får en inbjudan till bröllop från sin syster/bror/dotter/son/bästa vän... Inbjudan kommer kanske 3 månader innan bröllopet, jobbet var uppbokat kanske 3 månader innan dess. Tycker nog ändå att man ska kunna lämna återbud. Men det schysstaste hade ju varit att ringa, och gärna lämna förslag på andra fotografer...
  • cbride

Nu var det så att vi själva var ute jätte sent med att boka fotograf så jag tror inte att han fått en inbjudan efter vi bokat upp honom. Men som sagt det är ju mänskligt att "fela"! Glad att vi allafall hitta en annnan.

Svar på tråden Grrrrr.... Fotografen dubbelbokad!!!