• lillaj

Fotografering regn

Det är nog bara att inse att det blir regn på lördag, dvs vår bröllopsdag. Jättetrist men man kan inte deppa ihop för det. Nu tänkte jag samla idéer för fina foton trots regn. Hur har ni som gift er lyckats få fina bilder trots regn? Någon som kan dela med sig av sina tips och idéer. Vi ska anlita en fotograf så hon har förhoppningsvis bra idéer också men det är ju kul att spåna lite innan så man är förberedd! I bilen, i kyrkan, på trappen till herrgården, inomhus men mer detaljer? Hur lyckas man hålla klänning och skor fräscha? Håret och sminket i regnet?

• Svar på tråden Fotografering regn
  • lisen85

paraply, stort vitt med spetsdekor.

• Anka2008

Hej

Jag skulle rekommendera att du kollar om du inte kan hitta växthus i närhet. Det ger otrolig fina ljus trots regn och mulet väder ute.

Och så använde jag lakan till att skydda klänningen från regn. Både utanpå och under till. Tänk Toga party. Sen var det stor hjälp med golf papraply som tål vind och vatten och ett par starka bestman som orkar hålla uppe paraply under fotograferingen mm.

Lycka till!

• Crisp

Gör hål i botten av en stor sopsäck och stick ut fötterna. Trä på gympaskor eller gummistövlar. Stoppa ner din brudklänning i säcken och dra upp säcken till midjan och håll ihop den där med handen. På så sätt slipper du stänk från gegga och kan ta dig i och ur en bil utan att få fläckar. Sen är det bara att kliva ur säcken och i bröllopsskorna! Jag har en bild i mitt arkiv som jag tagit när det regnade. Bruden står under ett stort paraply, så ha några "assistenter" med er som kan hålla paraply åt er. Ljuset är mycket finare vid regn än vid skarpt solsken, så det kommer att bli fint! Lycka till!

• Fenixx

chrisp>> vilket bra tips, ska jag komma ihåg. bilden såg jättefin ut som var tagen i regn med.

Svar på tråden Fotografering regn