• FrökenHoppsan

Fotografering idag!

Vi har fotograferat oss idag, tre dagarinnan vår vigsel! I mitt bilgalleri finns några foton för dom som vill se. Fotonen är tagna avmin brors flickvän, straxt innan fotograferingen..

• Svar på tråden Fotografering idag!
  • f1bride

Jättejätte fina bilder Vila nytänkande idéer!
    Ni var jättevackra allihop!

• FrökenHoppsan

Tackar! Å detta var bara INNAN själva fotograferingen drog igång, dessa bilder etagna av min brors flickvän. Under själva fotograferingen blev vi helt wild n crazy.. ska bli så kul att se dom bilderna!!

• FrökenHoppsan

Ingen som vill se våra foton??!

• Dottertrotter

Ni var jättefina!

• blivandefrularsed

Jättefina!!!!

• Pannkakstårtan

Ni var superfina, skönt att ha fotona klara!

• FrökenHoppsan

Ja det är superskönt att ha fotonen klara! Kan varmt rekommendera folk att fotografera sig nån dag innan bröllopet, nu har man ju en sak mindre att vara nervös för på dagen D! Plus att det blev mycket mera avslappnat, vi hade flera timmar på oss med fotografen, och jag är säker på att vi fick många riktigt häftiga bilder!

• LCDS

Men hur gör man med hår,smink och blommor om man ska fotograferas några dagar innan bröllopet?? Då får man fixa allt en extra gång eller?!

Ni var jättefina förresten :)

• FrökenHoppsan

Vi ska ju alltså gifta oss på lördag nu, och när jag pratade med floristen så sa han att ifall det är många bröllop en hälg, så börjar dom ändå göra brudbuketterna på onsdagen för att hinna med alla. Så min bukett blev alltså gjord igår, så "lånade" jag den från blomsteraffären under fotograferingen, sen lämnade jag tillbaka den dit. Så nu ska dom ha den där i kylrum, och om någon blomma är dålig på lördag, så byter dom helt enkelt ut bara den då, men det är samma bukett jag hämtar sen på lördag.
    Med håret, så ställde vi det så att min provuppsättning gjordes då igår, och sminket fixar jag själv på bröllopsdagen, och gjorde då min provsminkning igår(själv). Sen var det bara att dra på brudklänningen, klä på barnen,locka deras hår lite å klä på o gubben. Å nu e jag jättelugn o harmonisk då jag vet att allt kommer att funka på bröllopsdagen, jag vet att buketten va underbar, att jag klarar sminkningen, att håret blir bra o.s.v Plus att vi nudå har bort stressmomentet "fotografering" på bröllopsdagen.
    Det kommer ju ändå att tas massor av foton på bröllopsdagen, så det får man ju liksom automatiskt! Jag tyckte detta var super!

LCDS skrev 2008-08-07 11:19:09 följande:
    Men hur gör man med hår,smink och blommor om man ska fotograferas några dagar innan bröllopet?? Då får man fixa allt en extra gång eller?!Ni var jättefina förresten :)
  • LCDS

Jag oroade mig mest för buketten.. men det var ju alldeles perfekt så som du berättade det :)

• FrökenHoppsan

Jo, det var också det jag oroade mej mest för, men jag tror nog detta gäller hos alla florister, att dom inte kan göra alla buketter samma dag som vigseln äger rum. För jag har frågat runt lite. Och just det då att dom byter ut enskilda blommor ifall att någon blivit dålig!
    Så.. helt perfekt!

LCDS skrev 2008-08-07 11:36:52 följande:
    Jag oroade mig mest för buketten.. men det var ju alldeles perfekt så som du berättade det :)
    [/citat]
    LCDS skrev 2008-08-07 11:36:52 följande:
    [citat]
  • f1bride

oj!! Ja, jag förstår verkligen att ni längtar!! Tyckte korten i ditt galleri var proffsiga de också..!!! Wow!

FrökenHoppsan skrev 2008-08-06 21:49:39 följande:
    Tackar! Å detta var bara INNAN själva fotograferingen drog igång, dessa bilder etagna av min brors flickvän. Under själva fotograferingen blev vi helt wild n crazy.. ska bli så kul att se dom bilderna!!
  • FrökenHoppsan

Tackar,det skulle min brors flickvän bli glad åt att höra!

f1bride skrev 2008-08-07 12:30:57 följande:
    oj!! Ja, jag förstår verkligen att ni längtar!! Tyckte korten i ditt galleri var proffsiga de också..!!! Wow!
  • f1bride

Det tror jag! Fina kort i sepia också.. verkligen proffsigt - var övertygad om att det var fotografens kort! (Tyckte väl att det gick lite fort att få dennes kort)

FrökenHoppsan skrev 2008-08-07 12:35:46 följande:
    Tackar,det skulle min brors flickvän bli glad åt att höra!
Svar på tråden Fotografering idag!