• Gela14

Nu är jag gift..jag ger gärna tips o råd..fråga på!

Fråga gärna så hjälper jag till.
    Kan nämna några saker jag i efterhand borde kollat gjort osv...

Vår mat bestod av buffé och fri vintillgång, alltså gästerna skulle hela tiden få påfyllning om så önskades. Pga av tal, bensträckare så gjordes en del skål osv trots att buffén var över...personalen fyllde inte på mer alltså...tur nog var det inte många som inte hade i glaset när sista skålen kom. Så ett tips...se till att det serveras hela tiden.

Eftersom vi lejt ut fotograferingen till vänner så lämna vi kameran hemma. INte bra..då kunde vi inte sen ta foto på vår bröllopssvit natten och dagen därefter...

Det är nog det enda som jag i efterhand kan säga missades något. Fråga gärna om annat. Lycka till!

• Svar på tråden Nu är jag gift..jag ger gärna tips o råd..fråga på!
  • HelenaOlivia

Ville bara säga: GRATTIS!!!

• Augustibruden 2008

Bra m tips!

Hur gick det annars att ha buffé?

Vi ska ha förrätt som står när gästerna sätter sig + buffé.

Bra att höra hur det gick m talen o om det var många som gick o tog mat o det kändes rörigt.

• Augustibruden 2008

Grattis...sorry glömde

• Gela14

Buffén blev superlyckad. Jättemånga som kom fram och som man talat med nu efteråt..gör det mindre stelt, mer mat att välja mellan. Blev inte rörigt ett dug..mitt värdpar styrde upp ett par pauser att hämta ny mat...etc...kanonlyckat!

• Miss Blue

Grattis!
    Kul att höra att det blev succé med buffé, det ska vi oxå ha..

• lillamaa

hur valde ni vin till maten?

• Troll1

Just det, hur gjorde ni med buffén. Tog ett/två bord i taget mat? Sa toastmaster till när folk kunde fylla på/ta mer? Hur gjorde han för att det skulle vara tyst vid talen? Jag är orolig att de som inte tänker efter börjar dra i stolar och hämtar mat under tal/spex. Får spader på sån´t. På vår dotters dop höll jag på att få hjärnblödning när flera babblade, reste sig när en skulle spela ett pianostycke för den lilla. Så respektlöst!!

Svar på tråden Nu är jag gift..jag ger gärna tips o råd..fråga på!