• Victualia

Bål recept

Har i några bra tips på bålrecept, både med och utan alkohol.

• Svar på tråden Bål recept
  • T3ZZ

Pepino (kaktus vin) å sprite å kanske nån kramellfärg i samma färgtema som bröllopet.

• T3ZZ

Kan tillägga att vi fudnerar på den =)

• asajo

Citronsaft blandat med äppelcider (alkofri om man vill det), och så dekorera med skivad kiwi eller annat kul man kan komma på. Friskt och gott!

• Emmas syster

rosa:
    frusna hallon + torrt mousserande vin + konc god hallonsaft + ev absolut rasperri

rosa
    frusna/färska jordgubbar + lime + explorer jordgubb lime + god konc jordgubbssaft + bubbelvatten

röd
    mixade frusna vattenmelonkuber + bacardi melon + lime + mineralvatten

• Nienna

Vi hade mousserande jordgubbsvin och fruktsoda, i det hade vi stjärnfrukt och färska jordgubbar. Till den alkoholfria hade vi samma sak fast alkoholfri jordgubbscider.

• Victualia

Tack för tipsen, hur mkt räknar man med att det behövs, i proportion till varandra?

• gustafmatilda

Hittat "Grön bål" på Systembolagets hemsida och testat.

ca 15 glas

2 dl äppellikör
    2 dl koncentrerad citron/limedryck
    1 flaska vitt vin
    1½ l fruktsoda
    limeskivor
    citronmelissblad

Blanda likör, citrondryck och vitt vin. Tillsätt fruktsoda och frukt precis före servering

Mycket god drink, så frisk! Som citrondryck tog jag Funlight och sen hällde jag på limesaft på glasflaska för att reglera sötman.

• gustafmatilda

Sen kan man ju plocka bort likören och vinet för alkoholfrott alternativ, det kanske finns äpplesyrup att köpa?

• solsystem

hittade ett recept på ett sommarbål
    Recept till 20 glas, men räcker nog absolut till fler glas
    0,75 l vaniljvodka
    0,9 l koncentrerad rabarbersaft
    0,5 l delade jordgubbar
    7 st klyftade citroner
    2,25 l sodavatten
    is

• rivendellbridal

"gyttjebålen" har blivit så populär bland mina vänner och bekannta att jag alltid få göra den till fest. Lägg in 1 kg körsbär (går bra med frusna) i 1 liter vodka i minst 3 dagar- högst en vecka. Fyll sedan på med lika delar grapedricka och mousserande vin och toppa med vaniljglass i stora högar. Det blir en rosaröd bål med vit fluff på toppen och smakar gudomligt!

• T3ZZ

man blandar alltså ihop allt precis innan servering eller? ska glassen smälta? äter man me sked eller dricker.

//
    theresetomas.blogg.se

Svar på tråden Bål recept