• Casall

    Mens på bröllopet

    Jag giter mig om tre dagar. Fick precis mens... känns ju inte så bra. Några tips för att rädda känning, bröllopsnatt och bubbelbadande?

  • Svar på tråden Mens på bröllopet
  • blivandefrulycklig

    Här är en till!!! FYY vad trist!! Jg gifter mig på lördag o fick den imorse, skulle haft den i lördags så då hade den hunnit försvinna men jag tror all nervositet har gjort den försenad!!

  • Julienne

    Fast har inte det mesta hunnit gå över om tre dagar? Ni skulle ju kunna ta Cyklo-F som minskar blödningen annars.

  • blivandefrulycklig

    Mina tre första dagar är som Niagarafallen, springer på toa var annan timme,, både tampong o binda. Hur ont i ryggen som helst!!! Sen lugnar det ner sig och är borta efter fem dagar!!

  • Catalina

    jag fick också min mens lagom till bröllopet....den hade blivit några dagar försenad.....men det gjorde ju inte så mycket eftersom jag hade beställt en menskopp.....det är nog den smartaste grejen de har kommit på.....jag har ju väldigt riklig mens o den dagen jag gifte mig hade jag niagara.....en binda eller tampong hade aldrig gått eftersom det går igenom på nolltid.......men med menskoppen var jag så säker.....inga läckage eller så o jag tömde den bara 2 gånger på hela dan.....jag kan verkligen rekommendera er att köpa en sån.....www.m-kopp.se

  • missylina

    Ett tips är att ringa sin gyn och be denne skriva recept på piller man kan ta för att skjuta på mensen! Man tar dem fyra-fem dagar innan mensen är beräknad att starta och så kommer mensen en vecka senare istället. Det ska jag göra. Vet inte vad dom heter än men kan återkomma med det.

  • blivandefrulycklig

    missylina: tyvärr för sent då för oss!!

  • Lilla7an

    Åh vad tråkigt...
    Kan du inte använda tampong och binda på dagen för att vara säker. En tampong funkar ju vid bubbelbad om du byter den direkt efteråt så att inga bakterier hinner få fäste. På bröllopsnatten kan du ha en handuk under rumpan eller helt enkelt göra det i duschen.
    Lycka till!

  • Casall

    Det värsta har nog lagt sig tills dess men det är ju bara så typiskt! Först trodde jag att jag var gravid för att den kom ju aldrig. Sedan kommer mensen lagom till vigseln för att vara i vägen i stället. Jag brukar bli extra varm och svettas lätt under mensen så det blir ju ett trevligt tillskott till annan nervositet och stress.

    Man får väl helt enkelt skratta åt det! HAHA

  • Casall

    Jag provade det och märkte egentligen ingen skillnad. Min kompis brukar ta det och hon säger att det är en life saver. Hennes mens blir mycket mindre.


    erika26 skrev 2008-08-30 06:18:20 följande:
    Ärligt tar Cyklo-f bort lite av mensen?
  • Avath

    Kommer ihåg när jag hade hemska menstruationer. Blödde som attans och hade SÅ ONT! Jag svimmade flera gånger. Det var hemskt. Slutade med att jag blev jätte sjuk av järnbrist. Började med ppiller och nu behöver jag inte ens ta smärtstillande när mensen kommer och den är så gott som över på två dagar!

  • erika26
    Casall skrev 2008-08-30 09:18:21 följande:
    Jag provade det och märkte egentligen ingen skillnad. Min kompis brukar ta det och hon säger att det är en life saver. Hennes mens blir mycket mindre.
    Då ska jag prova det! Tack
Svar på tråden Mens på bröllopet