• Mrs Fr

HJÄLP!!

En kompis till min m2b har kontaktat mig angående den kommande svensexan. Han vill att jag sammanställer en lista på killar som han ska bjuda in. Nu till problemet... Vilka tillfrågar man? Hans nära vänner är ju självklara, men killar som han egentligen träffat genom mig och som han bara umgås med när vi har parmiddagar och liknande? Gör man nåt urval eller bjuder man in alla rakt av?

Snälla, ge mig era åsikter!

• Svar på tråden HJÄLP!!
  • Aleta

Jag gav en lista till den ansvarige för svensexan med i princip alla manliga gäster.
    Jag talade om vilka som var jobbarkompisar till mig och knappt kände m2b osv, sedan fick de ta beslut själva.

• Snart fru Wennerström

hm, enligt etiketten så brukar man bjuda med dem killarna som är bjudna till bröllopet, men såklart är det många som även förutom det bjuder med nadra utöver, jag menar kanske har man bara bjudit de närmaste, men att man ändå vill ha med många fler på sin svensexa.

• Tutik och Prasart

Jag gav oxå den ansvare för svensexan alla namnen på de män som ska komma.

• Fröken förväntan

Jag samlade också ihop namnen på alla män (dock ej gamla släktingar) och skrev vilken relation de har till brudgummen. De som inte känner honom väl vill förhoppningsvis vara med ändå och serdet som ett sätt att lära känna lite fler av bröllopsgästerna också .

• Mrs Fr

Är det helt fel att fråga min m2b? Han vet ju att han kommer att få en svensexa...

• Snart fru Wennerström

nä det tycker jag inte, jag vet också att jag kommer få en möhippa, min tärna frågade mig om vilka personer resp telefonnummer som jag skulle vilja ha med
    Mrs Fr skrev 2008-08-04 22:10:08 följande:

Är det helt fel att fråga min m2b? Han vet ju att han kommer att få en svensexa...
  • Nalle Puh 40

Tror man brukar säga till alla som är bjudna till bröllopet eller vi gör så iaf...

• Aleta

Mrs Fr skrev 2008-08-04 22:10:08 följande:

Ja det tycker jag, du ska ju spela helt ovetande.
    Du vet väl själv om det är någon han absolut inte tål? I så fall kan du ju säga det till den ansvarige. Lämna över hela listan och släpp det hela. Du har ingenting med svensexan att göra utom att stå till tjänst om det behövs för att lura din m2b på ett bra sätt.
    Vad spelar det för roll vilka de bjuder? Ju fler desto roligare.
  • LCDS

Jag och min m2b har pratat om det innan, och både han och jag har sagt att vi gärna vill att alla ska bli bjudna till svensexan/möhippan.. Så jag kommer att skriva upp alla killarna om någon frågar om en lista.

Ju fler desto roligare ja :)

• MrsShrek

Jag har planerat möhippa för min syster, världens minsta hippa typ.. Vi är förutom bruden, jag och en syster till, mamma och svärmor.. Det var tänkt att det skulle bli en tjej till, men verkar inte som att d blir så. Brölloppet är ganska litet och jag gjorde det enkelt för mig, dom som är bjudna på hippan är i stort sett dom som ska på brölloppet..

Svar på tråden HJÄLP!!