• Lovecats

    Bantar din karl?

    Då jag var och provade brudklänning för första gången klämde expediten in min normal 38:a i en klänning i storlek 36. Jag påpekade att den var väl stram och att min mage nog skulle komma att puta en aning efter middagen. "Det är bara att sluta äta choklad" svarade expediten. WTF! säger jag. Jag är smal och normalviktig. Min mage putar inte av fluff, utan för att jag är byggd så. Skulle hon sagt så om sambon provat en för trång svid?

    Detta och att det verkar som om nästan alla blivande brudar försöker gå ner i vikt få mig att undra hur många blivande brudgummar som gör samma sak, eller hur många par där enbart mannen lagt på ett extra kol för att komma i form. Lägger de ner samma ork på att vara snygga till dagen B som brudarna? Är männens utgångspunkt bättre så till vida att de inte behöver det, eller har man lägre förväntningar på dem, så att de slipper?

    Det sägs ofta att kvinnor generellt är vackrare än män, men är det för att vi är det av naturen, eller av socialt tvång? Vill man eller ej ha en "groomad" groom, eller vill man som brud inte riskera att ljuset skiner på någon annan än sig själv?

  • Svar på tråden Bantar din karl?
  • Kärlek ger näring åt själen

    Jag fick höra (iofs in en super trevlig ton) att kvinnorna nästan alltid går ner i vikt innan börllopet medans en man håller sin vikt efter 25 års ålder sällan går upp i vikt om denne inte lever ett totalt osunt liv.

    Min m2b gick upp lite under semestern och var/är rädd för att hans kläder inte passar. Så han ska prova en strl större för att slippa träna som en tok för att komma i sina kläder.

    men jag förstår inte expiditen som nästan kräver att du ska gå ner i vikt. Menar är du nöjd med din kropp som den är så ska inte det spela någon roll om du har strl 38 eller 58. Huvudsaken är att du TRIVS.

  • kanskesnartgifta

    Varför gav hon dig fel storlek?! Svårt att ge dig en 38:a att prova..? Det är väl upp till dig om du vill gå ner eller är nöjd, och är du nöjd så ska du köpa den klänning du vill i den storlek du vill.:) Jag som har 38-40 på mina kläder gatt gå upp i 44:a på min klänning (jätte liten på storleken) men jag känner mig som en prinsessa i den och just i den klänningen vill jag inte går ner i vikt.:)

    Min blivande bantar inte, han är 187 cm och 65 kg.. och han vill gå upp lite.:)

  • Bröllop 2008

    Min M2B har gått ner ca 12kg och kommer nog gå ner ngra till innan vi gifter oss. Han vill "se bra" ut och vill som jag gå ner våra trivselkilon vi gått upp. Han kommer även ha på sig en jättefin röd/guldbrokad Nehru (liknande frockcoat) så hos oss är det inte "bara" jag som kommer vara vacker Vi kommer vara lika vackra

  • Tooticki

    Min man tränade lite mer än vanligt för han ville att sexpacket skulle komma fram inför bröllopet. Jag gjorde inget, är nöjd som jag är.

  • Lovecats
    kanskesnartgifta skrev 2008-08-04 15:06:14 följande:
    Varför gav hon dig fel storlek?! Svårt att ge dig en 38:a att prova..? Det är väl upp till dig om du vill gå ner eller är nöjd, och är du nöjd så ska du köpa den klänning du vill i den storlek du vill.:) Jag som har 38-40 på mina kläder gatt gå upp i 44:a på min klänning (jätte liten på storleken) men jag känner mig som en prinsessa i den och just i den klänningen vill jag inte går ner i vikt.:)Min blivande bantar inte, han är 187 cm och 65 kg.. och han vill gå upp lite.:)
    Jo, det fanns bara en 36:a kvar och det var en empire-modell som skulle kunnat funka. På galgen såg den ut att passa och då tyckte jag att jag kunde chansa. Tyckte expediten kunde hållit inne med kommentaren dock. Den vann henne inte en kund

    Min bror är 1,79 och var jättetunn när han vägde 65 kg. En av mina killbästisar väger 70 kg och är 1,92 och lika smal, fast hans BMI säger att han borde vara smalare än brorsan. Vikt säger ingenting, inte heller klädstorlek.

    Jag tycker man ska vara snäll mot både kroppen och själen: Köpa kläder i passande storlek, koncentrera sig på sina fina sidor och äta så att man mår bra. Man mår bra av choklad! (Åtminstone måttliga mängder )
  • kanskesnartgifta
    Lovecats skrev 2008-08-04 15:29:43 följande:
    Jo, det fanns bara en 36:a kvar och det var en empire-modell som skulle kunnat funka. På galgen såg den ut att passa och då tyckte jag att jag kunde chansa. Tyckte expediten kunde hållit inne med kommentaren dock. Den vann henne inte en kund Min bror är 1,79 och var jättetunn när han vägde 65 kg. En av mina killbästisar väger 70 kg och är 1,92 och lika smal, fast hans BMI säger att han borde vara smalare än brorsan. Vikt säger ingenting, inte heller klädstorlek. Jag tycker man ska vara snäll mot både kroppen och själen: Köpa kläder i passande storlek, koncentrera sig på sina fina sidor och äta så att man mår bra. Man mår bra av choklad! (Åtminstone måttliga mängder )
    då förstår jag varför du fick prova en 36:a.:) Ja sådana kommentarer behöver mn ju inte säga... och helst inte till en kanske blivande kund som ska köpa klänning för flera tusen.:)
  • Ayeree

    Jag är oxå en 38 men när jag provade klänningar så var jag tvungen att gå ner en storlek. Dessa satt ganska tight men 38orna drunknade jag ju i! Hade jag velat ha någon av dessa klänningar skulle jag hellre försökt gå ner ett par kg än gå upp dem

    Sambon, jo... han har lovat att försöka gå ner lite innan bröllopet men han har "försökt" gå ner i vikt sen vi blev ihop och trots det väger han mer nu än då! Jag har alltså inga större förhoppningar om att något ska hända. Han vill (tror jag) men är för lat för att göra något.

  • sokkerstruten

    Båda jag och min kille vill gå ner lite granna innan bröllopet, men det är mest för att vi bor i usa och här är det j*vligt lätt att gå upp i vikt! Men det är faktiskt inte så mycket inför bröllopet utan för att vi inte mår bra av att gått upp i vikt... vi har aldrig vägt så här mycket förut...och det tar lite på både humör, självkänslan och intima stunder..

Svar på tråden Bantar din karl?