Kyrkval?!
Min kille har inte varit överdrivet drivande i bröllopsplaneringen utan tyckt att vi har all tid i världen. Men nu när det är mindre än ett år kvar och vi inte har bokat mer än lokal så börjar iaf jag känna mig lite stressad. Vi bestämde på ett ganska tidigt stadium, eftersom vi känner varandra så väl, att jag håller i trådarna så säger han till om något är riktigt viktigt för honom.
Saken är den, att de bitar som han har engagerat sig i, det är sånt som även är viktigt för mig. Som kyrkan. Min släkt har en kyrka där nästan alla har vigt sig, begravts, döpts och välsignats. Jag vill verkligen vigas där! Men, då känner min m2b att det blir "för mycket min släkt", även om han inte själv har en kyrka som är förknippad med hans familj. Sen tycker han att det blir för långt mellan kyrka och festlokal om vi väljer den eftersom den ligger långt ute på landet, men jag tänker att är man bjuden på bröllop så anpassar man sig som gäst och kan lätt bila i 45 min för att komma till festen. Eller? Eftersom jag själv har gjort det och inte stördes av det.
Hursomhelst, jag vill inte "köra över" honom heller i den här frågan eftersom jag ju ville att han skulle säga till om något var viktigt för honom. Jaja, ville bara skriva av mig...:)