• Tuzzelina

Han valde för maffig ring..hjälp..

Vad gör man när vi valde ringar så tyckte min sambo att han skulle ha en storlek stötte än mig så jag har en ring på 5mm och han en på 6mm igår när vi var och såg på ringarna så känndes inte hans ring rätt...

Vad gör man vi ska förlova oss på fredag och det är ju försent att byta nu och det går nog inte beställt är beställt..
    Men det är ju inte lätt att se i affären exakt hur det blir..
    Desutom har vi köpt ganska dyra ringar tillsamans kostar dom 12000kr...
    Min känns jättebra jag är jättenöjd med min men glädjen ska ju vara dubbel så det känns ju inte alls bra.. allt det roliga känns förstört på något sätt..
    Har pratat med min sambo och han säger att det blir nog bra men vad ska han säga han vet ju hur mycket jag ville det här..
    Snälla någon som varit med om något liknande???
    Allt annat man köper har man ju ångerrätt på hur är det med ringar??? Snälla hjälp...?

• Svar på tråden Han valde för maffig ring..hjälp..
  • Plummis83

Borde ju kunna byta och göra ändringar!!!

Vi beställde våra ringar och när vi fick de var min för liten och jag fick ändra till en större ring mot en kostnad på 350 kr lr nått sånt!

• Daemia

Du kan inte mena allvar när du säger att du är jättenöjd med Din ring, han är nöjd med sin ring.....men du tycker att din partners ring är för bred och att det förstör glädjen med er förlovning!?

Tuzzelina skrev 2008-08-03 07:26:44 följande:
    Min känns jättebra jag är jättenöjd med min men glädjen ska ju vara dubbel så det känns ju inte alls bra.. allt det roliga känns förstört på något sätt..Har pratat med min sambo och han säger att det blir nog bra men vad ska han säga han vet ju hur mycket jag ville det här.?
  • Tuzzelina

Oj det blev nog någon missuppfattning där..
    Han tycker också att den var maffig när han prova affären innan så fanns inte rätt storlek så han hade den på ett annat finger och då såg det bra ut, men nu tyckte han att den känndes tung och stor och blev osäker. Jag såg i hans blick att det inte kändes bra men han så inte så. Dessutom råka vi ut för ett missfall efter vi beställt ringarne eller MA fostret hade varit dött i flera veckor. Så allt känns bara svart.
    Innan vi var och såg ringarna känndes det ändå bra trotts att vi just råkat ut för missfall för vi behövde något possetivt. Just nu mår jag bara skit och vet inte var jag ska ta vägen..

Daemia skrev 2008-08-03 07:51:23 följande:
    Du kan inte mena allvar när du säger att du är jättenöjd med Din ring, han är nöjd med sin ring.....men du tycker att din partners ring är för bred och att det förstör glädjen med er förlovning!?
  • Tuzzelina

puffar lite.. snälla missufatta mig inte det kan vara svårt att förklara känslor i text...

• saraodanne

Beklagar verkligen missfallet, jag hoppas du har någon du kan prata med?
    Om ni bara har kvar kvittona ska det nog inte vara några problem att byta/ändra på ringen.

• Tuzzelina

Tror du man kan byta ring, vi sa lite försiktigt till guldsmeden att vi tycket den blev stor men han sa något i stil med att nu är den ju beställd och ni har ju varit här och provat, det blir säker jättebra sa han bara och att han kan slå in den så att den sitter bättre på fingret...

saraodanne skrev 2008-08-03 09:25:26 följande:
    Beklagar verkligen missfallet, jag hoppas du har någon du kan prata med?Om ni bara har kvar kvittona ska det nog inte vara några problem att byta/ändra på ringen.
  • Brud 080823

Är den inte graverad så borde det går bra att byta den.

• aikidoaasa

Om han inte är nöjd med ringen så borde han kunna byta den. Fast jag undrar över det du skrev att han provade ringen på ett annat finger... bara det är en stor risk då man sällan har exakt samma storlek på alla fingrar. Hade han haft otur hade ringen varit fel i storleken och inte bara i tjockleken.

• Tuzzelina

Alltså innan när vi provade ut ringarna i affären innan vi beställde så den han ville ha fanns inte i rätt storlek så han prova på lillfingret och det såg bra ut, och nu när vi hade fått våra ringar och skulle bestämma gravyr så prova vi dom på ringfingret och då blev inte han riktigt nöjd.
    Svårt att förklara men känns jättejobbigt, vi har pratat om det och han säger att jag ville ju ha den från början så jag får prova och känna efter hemma, men ändå...

aikidoaasa skrev 2008-08-03 09:49:49 följande:
    Om han inte är nöjd med ringen så borde han kunna byta den. Fast jag undrar över det du skrev att han provade ringen på ett annat finger... bara det är en stor risk då man sällan har exakt samma storlek på alla fingrar. Hade han haft otur hade ringen varit fel i storleken och inte bara i tjockleken.
  • FruHamberg

Det är alltså ingen gravyr i den? Borde inte vara några problem att ändra den eftersom han vill göra den mindre, men det kan ju kosta lite. Kolla upp med konsumentlagen, se vad ni har för rättigheter så blir det lättare att argumentera mot affären.

Beklagar verkligen missfallet. Hoppas att ni mår lite bättre snart! *Styrkekramar*

/Sara

Svar på tråden Han valde för maffig ring..hjälp..