• lillaj

Hur många vigselprogram?

Vi gifter oss nästa lördag och har nu kommit så långt att vi ska printa vigselprogramen. Frågan är bara hur många man ska skriva ut för det kan ju komma ytterligare folk till kyrkan än dem vi bjudit eftersom vi sätter ut en annons onsdagen innan i lokaltidningen.

Vi har 44 gäster plus 2 barn som är 6 och 7 år och sen några ettåringar men dem behöver ju inte ha något häfte.

Hur många skulle ni printa?

• Svar på tråden Hur många vigselprogram?
  • Aspera

Ta 60 stycken om ni gör dem på enkelt papper.

Är det dyrare omslag så gör 30 st så kan två stycken dela på ett.

• bridesilly

Vi är 30 st till middagen men vi vet att fler kommer till kyrkan så vi har 50 ex av vårt vigselprogram så det säkert finns till alla. Gör inget om det blir över. Kan man spara som minne

• propp

Vi hade runt 80 bjudna gäster och det gick åt ca 100 vigselprogram, vi hade gjort 115

• lolinona

vi har 91 gäster på bröllopet, men vi tänkte trycka upp ca 110 st program t kyrkan.

• blivandefrularsed

Gör egna så det är ju lite pyssel.. 42 gäster och vi har bett värdparet att ge dom som kommer i par varsitt, vilket då betyder att vi behöver ca 30 st. Sen räknar vi med att det kommer lite annat folk och tittar i kyrkan så jag tror att jag allt som allt gjorde ca 50st.

• anja1661

hur gör man dessa program? beställer man eller gör själv och HUR???

• Thewedding

Vi kommer att göra ca 20 extra när vi gifter oss !

Vi ska ha dubbelvikta rosa papper med fin text och lite bakgrundsbilder.

• Soon to be Mrs P

Eftersom det kommer en hel kör och sjunger "solosångerna" så behöver vi lite fler häften. På ca 45 inbjudna gäster plus någonstans mellan 20-45 i kören så blir det 60 st häften och de som kommer i par får dela på häftet! (designen är rätt så komplicerad så jag orkar inte göra 90 st för säkerhets skull...)

Sen får man ju inte glömma att tärnor, brudpar och marskalk ska ha varsitt också så att de kan sjunga med!

Svar på tråden Hur många vigselprogram?