• IdaÄlskarLennart

Vänskap är inte alltid vad man trott. Avregera!

Hej. Tänkte nu att jag 17 dagar innan vårat bröllop får avreagera mig lite på er. Jag skriver blogg på en annan sida och fick en kommentar av en så kallad tjejkompis. I kommentaren så kallade hon sig för "Gänget" och trodde inte att jag skulle veta att det var hon. Men ack så fel hon hade. För att i verja kommentar så lämnas IP-adressen till människan som lämnade kommentaren. Den lämnas ut ifall att de finns inlägg som man vill anmäla. Jag kollade upp IP och hamnade där jag anade. Jag hade skrivit ett inlägg om att vi hade spelat minigolf tillsammans och jag hade köpt en boll åt min hund för att hennes var borta och utöver bollen för 26kr hade jag fyndat 500g godis till min hund som är nyttig för hundens andedräkt. 15kr kostade det. Och vi hade dessutom köpt en födelsedags present till Lennarts son som fyller 9 på lördag. Men tydligen så var det för mycket då min så kallade kompis tyckte att jag hade viktigare saker att prioritera mina pengar på. Vad fan har hon med det att göra. Det är väl MINA pngar va? jag skiter väl i vad hon lägger sina pengar på. Varför ska hon lägga sig i vad jag lägger mina på?

Ni ska få höra hennes fina kommentar.
    "äre så bra att handla en massa med tanke på alla dina skulder? hur ska ni ha råd med sviten? är det inte viktigast att bli av med kronofogden innan man gifter sig? jamena pengarna ni lägger på brölloppet borde ju gå till kronofoden?"

Det som gör mig ännu mer förbannad än att hon lägger sig i är att hon påstår att hon skulle veta något om min ekonomi. Jag har inge skulder och tänker inte sätta mig i det heller. Jag har ett mobilabonemang som jag betalar på varje månad. Men hur många svenskar har inte det? Jag har sett alldeles för många i min släkt hamna i kronofogdemyndigheternas händer. Så nej tack.. Dit vill inte jag. Men på henne låter det som om man inte skulle få gifta sig om man skulle ha skulder. ngefär som att dom ska gå ogift resten av livet. Det handlar väl om vad man har ut i månaden och hur man prioriterar. Jag tillexempel, skulle aldrig prioritera bröllop i första hand. Aldrig skulle mitt bröllop komma före barnen och livet i allmänhet. Vi har ju prioriterat bröllopet i den mån man har råd. Ett bröllop handlar ju mest om kärlek. En kyss i kyrkan och ett "ja" kan göa ett bröllop mer lyckat än ett annat bröllop. Vi har pioriterat bröllopet i den mån vi kan och det har lyckats. Allting är som VI vill ha det. Bröllopssvit, middag för enbart han och mig. fika och tårta för alla gäster, Fina kläder och ringar. Ja Allt som vi drömt om <3

Av vilken anledning ska jag ge pengar till kronofogden, då jag inte har nått där att betala? Den enda skuld jag har är 1000kr kvar att betala på min hund. Men för det är de uppsatt en betalningsdag i slutet av augusti ! ;S
    Jag blir så besviken på min såkallade vän som jag trodde var en av mina bästa vänner !

Överreagerar jag nu?

• Svar på tråden Vänskap är inte alltid vad man trott. Avregera!
  • Soon and very soon

låter inte som du överreagerar men prata med kompisen! löser det sig inte så var ni/hon kanske inte så tajta som du trodde?
    lycka till! men kom ihåg du måste prata med henne!

• IdaÄlskarLennart

känns inte som om jag har lust att prata med henne om det när hon till och med är så falsk så hon inte ens kan stå för att de är hon som skriver och påstår det. Det är en ofentlig sida där alla kan se de hon skriver också !

Soon and very soon skrev 2008-07-31 18:09:17 följande:

låter inte som du överreagerar men prata med kompisen! löser det sig inte så var ni/hon kanske inte så tajta som du trodde?lycka till! men kom ihåg du måste prata med henne!
  • gusjma

Var precis inne på din blogg och läste kommentaren. Fy sjutton va dåligt och ffa konstigt(!) att skriva en sådan kommentar till någon man känner! För det förutsätter ju att man känner personen i fråga om man är "orolig" för deras ekonomi och tror sig veta om dess skulder... Nä, en riktig knäppis om du frågar mig. Och att skriva äre är mest barnsligt...

• IdaÄlskarLennart

jasså.. va kul att du läser min blogg.
    ja, jag blir så besviken och arg.

varför skriva så ens. Avundsjuk att jag kan hitta rätt men inte hon? även om man skulle haft en miljon i skulder så får man väl lova varandra evig kärlek ! ?

gusjma skrev 2008-07-31 18:15:43 följande:
    Var precis inne på din blogg och läste kommentaren. Fy sjutton va dåligt och ffa konstigt(!) att skriva en sådan kommentar till någon man känner! För det förutsätter ju att man känner personen i fråga om man är "orolig" för deras ekonomi och tror sig veta om dess skulder... Nä, en riktig knäppis om du frågar mig. Och att skriva äre är mest barnsligt...
  • gusjma

Jag kan iofs tycka att om man har skulder som gått såpass långt att de är hos kronofogden, så skall man/bör man inte ha ett praktbröllop med alla tillbehör. Men att gifta, själva "giftningen" sig är ju gratis så det kan inga skulder i världen hålla en borta från!

• Soon and very soon

vill du vara kompis med en falsk kärring?annars bryt!

• IdaÄlskarLennart

mm, det är ju så jag med känner ! suck ....

Soon and very soon skrev 2008-07-31 18:25:32 följande:

vill du vara kompis med en falsk kärring?annars bryt!
  • IdaÄlskarLennart

jodå, nog kan man det.. om man sparar. Men betalar ju i så fall en viss summa i månaden på sina skulder och de man sparar ut över det kan man ju ha till bröllop .. men ändå .. ! besviken är jag !
    Jag har inte ens skulder .. !

gusjma skrev 2008-07-31 18:25:02 följande:
    Jag kan iofs tycka att om man har skulder som gått såpass långt att de är hos kronofogden, så skall man/bör man inte ha ett praktbröllop med alla tillbehör. Men att gifta, själva "giftningen" sig är ju gratis så det kan inga skulder i världen hålla en borta från!
  • lbmarbrg

Har du inte pratat med personen ifråga om det du misstänker? Är du hundraprocentigt säker att du har rätt person på kroken?

• gusjma

Personligen hade jag prioriterat kronofogden över trerätters middag, tärnklänningar och orkidéebuketter.

Svar på tråden Vänskap är inte alltid vad man trott. Avregera!