• Nataliie

MYCKET värre av tetralysal!?

Hej allihopa!

Jag hade oren hy och några finnar innan jag började med tetralysal för tre veckor sedan. Nu efter tre veckor har jag riktigt svår acne med jättestora finnar på hela hakan och kinderna. Man kan ju få en liten uppblossning i början men såhär??? Någon som har några erfarenheter?

• Svar på tråden MYCKET värre av tetralysal!?
  • kolmasken

Jag har också käkat tetralysal men kan inte komma ihåg att jag fick sådana problem. Jag har dock hört om andra som fått det, så det är säkert bara en övergångsfas. Jag blev ganska bra av tetralysal-kuren men efter något år var det dags för en ny kur. Då fick jag prova oxytetral som är något liknande och som jag tyckte var hundra gånger bättre! Jag mådde riktigt risigt av den där tetralysalen - den har en eftersmak som man känner av hela dagen tycker jag.

• Daemia

Kontakta din läkare!

Finnar och andra typer av bakterieinfektioner är inte direkt en vanlig biverkning av ett bredspektrumantibiotika.

Du bör framför allt få fastställt att det inte är agnioödem du har i ansiktet då det är en biverkning du kan få och som definitivt är en signal på att du inte skall äta Tetralysal.

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2

Svar på tråden MYCKET värre av tetralysal!?