• Sara o Per

Hur gör man?

Hej

Sitter och pysslar med festprogram, men vet inte riktigt hur jag ska göra.

Jag tror jag vill ha det i A5 storlek, men hur gör man när man ska skriva ut och i programmet när man vill att det ska vara text på båda sidorna av pappret?

I vilket program gör man det enklast?

Jag har tänkt göra programmet här hemma på min dator och skriva ut på min egna skrivare.

Behöver lite hjälp. Bröllopet närmar sig med stora steg liksom....

• Svar på tråden Hur gör man?
  • Fru Almqvist

Puffar! Sitter med samma funderingar...

• BlendaSigne

Jag tycker det är enklast att jobba i ett gammal vanligt Power Point när man gör sådana här grejer.
    När du printar ut sen så väljer du "Print" - "Properties" och där väljer man dubbelsidig eller enkelsidig. Det vill ju till att din skrivare kan hantera detta. Om den inte hanterar dubbelsidor så får du göra två presentationer och skriva ut två ggr antar jag. Men andra gången med de papper du just skrivit ut. (hoppas du förstår)...
    För att få sidorna på "rätt sida" så skulle jag vika ihop ett gäng papper (så många som ditt totala häfte ska ha), vika det som du ska göra och sen skriva på häftet sid 1, sid 2 etc. När du sen viker ut papperen så ser du vilken sida som ska vara vart och då kan du i pp sortera dina sidor rätt.
    Hoppas detta hjälper...

• Essovich

jag har gjort samam sak men ivanliga word. skapa bara vanliga textrutor och valde textorientering till liggande. Sen testa jag med vanliga kopieringspapper och skriva ut. Skrev först ut på ena sidan och la sen in papperna igen och skrev ut på andra sidan.

/jessica

Svar på tråden Hur gör man?