• Joli06

En rolig 5-kamps gren någon?

Behöver en rolig 5-kampsgren till min vänninas möhippa. Det behöver inte vara något avancerat..

• Svar på tråden En rolig 5-kamps gren någon?
  • aikidoaasa

Springa en viss sträcka med en gurka fastklämd mellan bene. Den kan man ha riktigt kul åt.

• Meiia

Norsk fylla, fast det är livsfarligt... :)

• aikidoaasa

Norsk fylla är också riktigt kul .

• gusjma

Vi hade femkamp på min möhippa och det var askul!!!

Vi var två lag, ca 7 i varje:

1 Penna i flaskan
    2 Vilket lag kan bygga det högsta tornet med ENBART spaghettistrån och geléhallon.
    3 Knyt en apelsin i ett snöre runt midjan så att apelsinen blir som en pendel. Med denna pendel skall du putta (genom att "jucka") en liten boll framför dig och rinda en pinne och tillbaka (görkul!). Vi gjorde dessutom detta i en iten uppförsbacke vilket gjorde allt lite svårare ena vägen...
    4 Springa med en vattenflaska mellan benen (ca 10 meter, får inte ta med händerna), fylla vattenflaskan (typ 1,5liters PET, FÅR använda händerna). Springa tillbka med flaskan mellan benen, inga händer, och utan händer tömma flaskan i en hink. Första laget som fyller hinken vinner!
    5 "Kroppshögen" Två kuvert med lappar med massa kroppsdelar på. Varje lag drar i tur och ordning två lappar i taget. Ex hals och rumpa. Då ska två i laget hålla lapparna mellan varsin hals och rumpa. Så fortsätter man tills något lag förlorar. Detta slutade i mitt fall med att jag hade näsan i min systers urringning och en kompis fes en annan i huvet...

Hysteriskt roligt var det i alla fall!

• aikidoaasa

Kroppshögen är superkul, men man ska se till att vara lite fler till den grenen... inte lika kul om man är färre.

• FruRålin080808

Kasta stövel...Hade 30-års fest för min sambo i helgen och vi kastade stövel. Sååå kul! Man ska kasta stöveln över sin kropp(baklänges) och den ska framåt. Sambon tog i och kastade för kung och fosterland men kom bakåt;) Vi skrattade en hel del=D Sen hade vi pilkastning, skjuta mål på ett bandymål, spika i spik och gå på styltor.

• gusjma

MÅste starkt aråda från stövelkastning, ffa om man är lite på pikalurven... Det finns flera som har fallit framåt under den leken, och p.g.a. att händerna är bakom ryggen inte kunnat ta emot sig och därmed brutit/skadat nacken! Inget skämt alltså... Det är säkert fler här som hört talas om detta. INGEN kul avslutning på en möhippa!

• aikidoaasa

Flermanna skidor. Ni vet som en stafett där varje lag ska ta sig fram på ett par plankor med band/rep som gör så att fötterna "sitter fast" Det är hur kul som helst. Men se bara till då att alla har ordentliga skor på sig... inte särskilt skönt med flipflops eller liknande...

Svar på tråden En rolig 5-kamps gren någon?