• trend

en fullt ut planerad grej.

jag har skrivit här någon gång tidigare, men glömt bort inloggningsuppgifter - så here we go again.

så det kommer bli av nu. eller ja, om man nu ska klassa "nu" om ett halvår :) i april 2009 är det fyra år mellan mig och tjejen. då ska jag genomföra det jag har klurat på ett tag nu. jag tänkte dra till paris eller någon annan helylle europeisk stad :) ensam, men i förväg placera ett kuvert i lägenheten som hänvisar till flygplatsen och även en låda med en fin klänning eller smycke som hon tidigare pekat ut att hon gillar. i det här skedet bör hon förmodligen klura ut vad som står på men det gör detsamma. i brevet står instruktioner om hur och när samma kväll hon ska ta sig ut till flygplatsen. vänner och bekanta ska stå a jour ifall något skulle gå snett. off we go. en taxi står och väntar på henne som tar henne till hotellet. vilket det i sin tur även där står instruktioner om vart hon ska bege sig. kvällstid. där står jag och väntar. här händer det. sen beger vi oss till restaurangen och käkar lyxmåltid. dagen efter drar vi hem och helgen är avslutad.

lite andra funderingar är om man egentligen ska göra det en vanlig vardag när hon är på jobbet och låta hennes arbetskollegor vara med på det. det hade varit rätt kul :)

vad tror ni om detta? jag är okunskapen personifierad när det gäller frieri och giftemål, men skulle onekligen vilja göra det här till en grej att komma ihåg.

så därför har jag lite praktiska undringar; ringar, om hon själv vill bestämma ringarna, hur gör man då? jag menar, något ska man väl ändå ge under själva frieriet?

• Svar på tråden en fullt ut planerad grej.
  • Meiia

guuuuuud vad romantiskt!!!! Vilken tur din tjej har! :)

Du kan ha en provisorisk ring, tex ringmått som man kan få låna hos guldsmeden, eller en billigare silverring så kan hon få välja själv sen.

Meiia

• weinlove

Frieri på jobbet en helt vanlig vardag skulle jag tycka vara en rolig grej. Då misstänker hon säkert heller ingenting. Roligt med överraskningar och speciellt en sån. Ni kan ju åka utomlands en weekend sen iaf för att fira och kanske kolla in några ringar. Lycka till.

• T and T

När min man kom med sitt otroligt romantiska frieri hade han "knyckt" en ring från mig tidigare, som han tog med när han köpte min "provisoriska" ring, så att det blev rätt storlek. Den fick för övrigt flytta över på högerhanden i söndags när vi fick våra riktiga ringar

• skille

Ta henne med på Tiffanys og velg ringe sammen..... Kan ikke si noe annet at det var toppen av lykke å få ring fra Tiffanys:)

• chamor

T and T skrev 2008-07-29 10:42:24 följande:

När min man kom med sitt otroligt romantiska frieri hade han "knyckt" en ring från mig tidigare,
    Samma här!

Vilket underbart frieri! Tänk att såna män finns fortfarande!
  • trend

haha, ja jag vet inte - men jävla oförlömligt när det nog bli!
    jag vet inte om ett ringmått är så kul att ge under själva stunden - kanske helt och hållet skippa det? eller någonting annat kanske?

• chamor

Ta med henne ut och låt henne välja ring tycker jag!

• skille

Jeg fikk velge ring selv, og jeg valgte den siste rignen han trodde jeg ville ha:) det er noe man skal ha resten av livet, jeg syns det var kjempe kos å velge ut ringer sammen.

• trend
    chamor skrev 2008-07-29 10:58:55 följande:
    Ta med henne ut och låt henne välja ring tycker jag!
    ja, men jag vill ju inte göra det nu. jag vill ju att det ska bli en riktig surprise :)
  • Paulita

Go with it, säger jag

Ringen/arna kan ni ju bestämma tillsammans kanske, det är väldigt fint att gå och prova och känna sig fram..
    Det gjorde jag och min blivande man-nu ska han få välja min vigselring och gravera den utan att jag får veta vad det ska stå..
    Längtar så!

• trend
    Paulita skrev 2008-07-29 12:36:34 följande:
    Go with it, säger jagRingen/arna kan ni ju bestämma tillsammans kanske, det är väldigt fint att gå och prova och känna sig fram..Det gjorde jag och min blivande man-nu ska han få välja min vigselring och gravera den utan att jag får veta vad det ska stå..Längtar så!
    absolut. det gör jag. men det kommer ju kännas lite konstigt ifall man ska fria och inte har något i näven att trä på hennes finger? :)
  • Mikabella

Du verkar ju verkligen ha funderat på detta Härligt! Låter som en oförglömlig upplevelse för er båda. Är ju jätte roligt att få planera en sån här sak! Lycka till!

Gällande ringen...Kan du inte bara knyta ett sött litet sidenband runt hennes finger? Är jätte gulligt enligt mig. Välj ett i hennes favorit färg Riktiga ringar kan ni ju välja när ni kommer hem.

• hgav

Köp en billigare ring som kan användas vid frieriet och så kan ni sedan titta ut ringar tillsammans efteråt. Man kan ju hitta ganska "glassiga" ringar som inte kostar mycket. En kompis till mig fick en asful plastring vid frieriet - som lite ploj men ändå för att han ville ge en ring. En annan bekant fick en ring som var ihopvikt av en 500 lapp. Den var faktiskt riktigt snyggt gjord.
    Annars kan jag bara instämma med föregående talare! Din tjej kommer nog bli riktigt rörd av ditt frieri. Bara att du anstränger dig så kan göra vilken tjej som helst lycklig Lycka Till!

• trend
    hgav skrev 2008-07-29 13:14:29 följande:
    Köp en billigare ring som kan användas vid frieriet och så kan ni sedan titta ut ringar tillsammans efteråt. Man kan ju hitta ganska "glassiga" ringar som inte kostar mycket. En kompis till mig fick en asful plastring vid frieriet - som lite ploj men ändå för att han ville ge en ring. En annan bekant fick en ring som var ihopvikt av en 500 lapp. Den var faktiskt riktigt snyggt gjord.Annars kan jag bara instämma med föregående talare! Din tjej kommer nog bli riktigt rörd av ditt frieri. Bara att du anstränger dig så kan göra vilken tjej som helst lycklig Lycka Till!
    inte dumt! ska kika på detta temporära alternativ till ring. jag vågar definitivt inte köpa någon på måfå och sedan tro att hon kommer älska den direkt :)
    kommer bli kostsamt det här. men det får det tamejfan bli värt.
  • aikidoaasa

detta låter helt underbart.

Svar på tråden en fullt ut planerad grej.