en fullt ut planerad grej.
jag har skrivit här någon gång tidigare, men glömt bort inloggningsuppgifter - så here we go again.
så det kommer bli av nu. eller ja, om man nu ska klassa "nu" om ett halvår :) i april 2009 är det fyra år mellan mig och tjejen. då ska jag genomföra det jag har klurat på ett tag nu. jag tänkte dra till paris eller någon annan helylle europeisk stad :) ensam, men i förväg placera ett kuvert i lägenheten som hänvisar till flygplatsen och även en låda med en fin klänning eller smycke som hon tidigare pekat ut att hon gillar. i det här skedet bör hon förmodligen klura ut vad som står på men det gör detsamma. i brevet står instruktioner om hur och när samma kväll hon ska ta sig ut till flygplatsen. vänner och bekanta ska stå a jour ifall något skulle gå snett. off we go. en taxi står och väntar på henne som tar henne till hotellet. vilket det i sin tur även där står instruktioner om vart hon ska bege sig. kvällstid. där står jag och väntar. här händer det. sen beger vi oss till restaurangen och käkar lyxmåltid. dagen efter drar vi hem och helgen är avslutad.
lite andra funderingar är om man egentligen ska göra det en vanlig vardag när hon är på jobbet och låta hennes arbetskollegor vara med på det. det hade varit rätt kul :)
vad tror ni om detta? jag är okunskapen personifierad när det gäller frieri och giftemål, men skulle onekligen vilja göra det här till en grej att komma ihåg.
så därför har jag lite praktiska undringar; ringar, om hon själv vill bestämma ringarna, hur gör man då? jag menar, något ska man väl ändå ge under själva frieriet?