• Tant Doris

Rolig gravering i vigselringen

Frågade sambon häromdagen om han gillade något av alla förslag jag skrivit ner från BT. Han gillar inte att vara så strikt och vill att all ska vara lite skoj, även graveringen.

När jag t.ex sa "vid din sida" så var hans förslag "till höger". Jag tittade på honom som om han var korkad och det tyckte han var jätteroligt.

Iaf, nu letar jag efter någonting som både han och jag kan tycka är ok. Är själv inte heller helt främmande för en lite annorlunda gravering. På svenska ska det vara.

Tacksam för förslag!

• Svar på tråden Rolig gravering i vigselringen
  • Ernhake

Vi tänkte först gravera in "I am with stupid" men det blev "Den Bästa" istället. Har läst om någon som graverat in kordinaten för platsen där de gifte sig, i hans ring longitud och i hennes latitud. Någon annan som graverade sina nicknames då de träffades via nätet. Satsa på något personligt som betyder mycket för er, smeknamn eller så.

• Kärlek ger näring åt själen

Wow.. det med nicken kankse man skulle göra.. .hmmm Fast i min vigselring blir det bara datumet men i förlovningsringen.. hmm Va häftigt

• blivande fru carlsson

Vi ska gravera in "Av kärlek"
    förutom vigseldatum och namn i våra ringar.

• chamor

Någon skrev "Put it back on!" Det tycker jag är lite roligt Vi ska dock ha "namn - nu & för alltid"

• Fröken förväntan

Jag läste om någon som graverat in "a deal is a deal" vilket jag tyckte var en ganska skön kontrast till allt gulligt kring bröllop... men det är ju på engelska.

• solsystem

är väldigt spänd på vad det kommer att stå i min vigselring efter som min blivande vägrade låta mig vara med när han beställde det, han hade bestämt sig redan när vi skulle gravera våra förlovningsringar för ett och ett halvt år sen vad det ska stå, spännande!!

• Aleta

Nu är du fast
    Ringmärkt
    Som ler och långhalm
    Turgubbe/Turgumma
    Kaka söker maka
    Lagt kort ligger
    Pussgurka

• Tant Doris

Tack för tipsen!

Vet ju ännu inte hur mycket som får plats i ringen, men nu har jag lite att fundera över. Ska själv också försöka tänka ut fler liknande förslag. Någonting ska väl passa gubben

Tillhör....

• grabbarna

hihi ringmärkt och tillhör...tyckte jag var småkul *fniss*

• trampetroll

I min ring står det:
    "När du är med känner jag mig hel" (sak han sagt till mig)

I hans ring står det:
    "Innan du kom fanns jag inte på riktigt" (sak jag sagt till honom)

• Lissdaniels

Jag skulle vilja få med så där mycket i min ring men jag får tänka smått med ca max 12 tecken. Lite tråkigt eftersom det finns så mycket fint och roligt att skriva. Så det lutar åt att det bara blir datumet och ett hjärta

Hahahahaha denna skulle nog min m2b haft i sin ring *Asg*

I Love You More Than Oreos

Han ÄLSKAR DEM!!!

• Sofiafeb2009

Vi har beställt skräddarsydd kostym på internet till min m2b med samma monogram på insidan av kavajen som graveringen på ringarna, det tyckte vi var lite roligt :)

• Soon to be Mrs P

Det roligaste jag sett/läst var ett par som var tandemcyklister och skrivit "á deux, c'est meieux" i sina ringar. Betyder ungefär "det är bättre att vara två", och var även franska tandemcykelförbundets motto!

Nu har min m2b beställt sin ring med graveringen av mitt nick jag hade när vi träffades Hihi jag kommer att ha hans nick i min förlovningsring och datum i vigselringen

Svar på tråden Rolig gravering i vigselringen