• VINTERBRUD 090214

"möhippa" dagen innan bröllop

Hjälp mig!
    Bor långt ifrån min vän som ska gifta sig. Men åker till henne dagen innan bröllop. Nu skulle jag vilja göra något för henne den dagen/kvällen. Men vad ska man hitta på?
    Ska ju inte bli något fylleslag.

• Svar på tråden "möhippa" dagen innan bröllop
  • Lavendelblomma

Varför inte bjuda ut henne på restaurang? Eller på en avslappnande massage? Eller bara en mysig fika/brunsch på stan?

• Diamonds are a girls best friend

Lite tips:
    Tjejmiddag och bio
    Spa
    Om det är snart-en picnic i det gröna
    Någon konsert hon gillar.
    Finns ju pysselkvällar man kan vara med på som gör egna smycken, scrapbooking, keramik osv osv-finns det ngt hon gillar?

Men kolla innan så hon verkligen har tid dagen innan, det kan ju vara en del att stå i kanske dekorera i lokalen, duka osv...så att du inte bokar en hel kväll och sen så kan inte komma med!
    Lycka till!

• chamor

Jag skulle vägra följa med på en möhippa dagen innan men ett restaurangbesök vore nog mysigt.. Men jag ska göra maten dagen innan så jag skulle nog ha svårt att slappna av! Kolla lite med henne hur hennes planering ser ut sista dagarna är mitt tips men gör inget som tar för lång tid i så fall!

• Aleta

Vi jobbade som galningar dagarna innan bröllopet. Det fanns ingen tid alls till något annat. Det är bäst att du kollar så att hon har tid, det dyker lätt upp saker som ska fixas som man inte hade räknat med också.

• VINTERBRUD 090214

Jag vet att hon inte ska greja med något dagen innan. Eftersom hon räknat med att jag ska komma. Hon får heller inte tillgång till lokalen förren på lördagen.

• Blondie77

Jag ska vara med några tjejkompisar dagen innan, vi kommer ha lite hemmaspa och dricka några drinkar (inte för många)..kanske blir det nån passande film också men förmodligen kommer vi ha fullt upp med skvallra och måla naglarna :)

• VINTERBRUD 090214

Tänkte görs som du: Blondie77

• Troll1

Ansiktsmassage låter härligt, det kan man kanske hinna unna sig, med lite mat efter? Det tar ju inte en hel dag precis. Jag kommer också att ha fullt upp dagen före, med dukning, dekorering, rigga musik mm mm mm osv osv

• Lavendelblomma

Ansiktsmassage är nog inte att rekommendera dagen innan!!
    Man kan få röda fläckar och annat otrevligt efter en sådan behandling så det ska man helst göra minst en vecka innan.

Troll1 skrev 2008-07-29 22:33:57 följande:
    Ansiktsmassage låter härligt, det kan man kanske hinna unna sig, med lite mat efter? Det tar ju inte en hel dag precis. Jag kommer också att ha fullt upp dagen före, med dukning, dekorering, rigga musik mm mm mm osv osv
  • Troll1

Ok, jag tänkte inte en ren behandling utan bara lite massage. Men det är klart att man ändå kan få en reaktion.

• VINTERBRUD 090214

Det blir nog att köpa med lite till fotvård, för det kan ju inte va skadligt. Så lite fotbad nån peeling och nån kräm kanske gör susen.
    Sen blir det nog lite picknick, med en flaska vin.
    Hon kan behöva lugna sina nerver innan...

Svar på tråden "möhippa" dagen innan bröllop