• Bling på fingret

Atelje Stass, sömmerska Stockholm

Vill dela med mig av min erfarenhet av Atelje Stass. Följde rek. från bröllopstorget och tog min bröllopsklänning till Atelje Stass för ändringar. Caroline som har ateljen gav ett trevlig bemötande på telefonen och ett bra första intryck. Dessvärre så vill jag höja ett varningens finger för att hon har en hundvalp i ateljen. Lokalen var dammig och fylld med hundhår. Jag gillar hundar, don't get me wrong, men inte i en syatelje där jag ska lämna in min brudklänning.

När jag stod och provade min klänning så kom hennes hund fram och bet busigt i min klänning med sina sylvassa valptänder.
    Jag sade i halv panik "Ta bort hunden!"
    Hennes svar var "Det är ok" samtidigt som hon motade bort hunden.
    "Det är inte ok någonstans att din hund biter i min bröllopsklänning" svarade jag. Hon fortsatte att mota bort hunden till sin liggplats och svarade samtidigt med ryggen vänd mot mig att det inte blivit något på klänningen.
    "Hur kan du veta det utan att ha tittat på den" svarade jag och var rätt irriterad. Visst att olyckor kan hända, men ta lite ansvar och framförallt ta kunden på allvar. Så oproffsigt. Som ni förstår så lämnade jag in klänningen till ett annat ställe. Vill bara dela med mig av min erfarenhet innan ni väljer Atelje Stass. Jag anser inte att hundhår och risk för att få bröllopsklänningen sönderbiten är värt att rek andra blivande brudar. Hur bra sömmerskan än må vara.

• Svar på tråden Atelje Stass, sömmerska Stockholm
  • FinalFantasy

Eh djur ska inte vara i klädbutiker överhuvudtaget pga allergirisken, ännu mindre springa löst i butik! Väldigt oproffsigt av henne!!

Svar på tråden Atelje Stass, sömmerska Stockholm