• 2BMrsG­host
    Äldre 26 Jul 01:51
    2087 visningar
    9 svar
    9
    2087

    VV, Viktkoll eller Viktklubben

    Vilken skulle eller har ni valt ?

    Vikt Väktarna
    Viktkoll
    Viktklubben

    Och varför ?

  • Svar på tråden VV, Viktkoll eller Viktklubben
  • Lillsn­ufflan
    Äldre 26 Jul 01:56
    #1

    Om man vill träffa andra för peppning IRL ger ju ViktVäktarna möjlighet till det. Vill man hellre hålla koll via nätet funkar ju de båda andra. Viktkoll har jag ingen erfarenhet av men jag har provat Viktklubben och var jättenöjd. Jag har aldrig haft jättestora viktproblem men min mamma gick ner 4 storlekar (jag vet inte exakt hur mycket vikt) på sex månader och lyckades sedan hålla vikten.

  • 2BMrsG­host
    Äldre 26 Jul 14:22
    #2

    puff

  • Äldre 26 Jul 14:30
    #3

    Har också framgångsrikt provat viktklubb. För mig funkade det att skriva upp och ha ansvar för att fördela ett visst antal kalorier om dan och se till att äta sig mätt på dem (dvs stryka allt onödigt FORT).

  • Boomto­wn
    Äldre 26 Jul 15:13
    #4

    Jag har testat både viktväktarna och viktklubben. Jag tycker helt klart att viktklubb är bäst!
    Det är billigare
    Man får bättre kontakt med medlemmar
    Man får experthjälp
    Allt är inte fanatiskt. Det är jobbigt, men man överlever och så kan man lättare lägga upp maten utefter sig själv. Tycker jag

    På viktväktarna kan man inte lika lätt prata med de andra.
    Man står i en kö och känner sig utpekad
    Man har 2 min med experten framme vid vågen och alla kan höra dig
    DYRT
    Krångligt

    Det är vad jag tycker iallafall. Jag har gått ned 10 kg och hållit det. Sakta men säkert.

  • a wife to be
    Äldre 26 Jul 18:31
    #5

    jag har varit med i vv och tycker det var jättebra, viktigt tror jag är att man verkligen går på mötena. jag gick ner ca 15 kg på 5 mån.

  • Tessis­78
    Äldre 26 Jul 18:39
    #6

    viktväktarna

  • Zozo
    Äldre 26 Jul 21:28
    #7

    Viktväktarna är jättebra, i synnerhet om man har mycket att gå ner. Jag gick ner 22 kg med dem och kände mig aldrig utpekad. Vill man ha mer privat tid med konmsulenten är det bara att stämma möte, men det mestaa kan man ta upp på öppet möte. Sedan är det ju viktigt att man får en bra konsulent.

    Viktklubb är bra men funkar inte för mig. Alldeles för knöligt att räkna kalorier de dagar du inte sitter vid datorn (tex

  • Äldre 28 Jul 15:33
    #8

    Man måste hitta metoden som passar en själv. Jag blev av med 24 kg på ca 7 månader med hjälp av Viktklubb och har i princip hållit min nya vikt sen dess (6 månader sedan jag slutade banta).

  • bantar­en
    Äldre 29 Jul 10:01
    #9

    Kolla de olika viktprogrammen på www.viktvakten.se/viktklubbar_viktprogram.htm

Svar på tråden VV, Viktkoll eller Viktklubben