• Loving you

Kort klänning till bröllopsgäst?

Hjälp! Ska på bröllop 16 aug o hittar absolut ingen klänning! Det enda jag vet är att den ska vara kort.
    Men vad innebär kort? Vilka färger får man ha? Ska man ha strumpbyxor under?
    Ni får jättegärna komma med förslag på korta klänningar man kan hitta på Internet, eller nån annanstans, o gärna förslag på skor oxå. Vill inte ha skor med öppen tå bara..

• Svar på tråden Kort klänning till bröllopsgäst?
  • aikidoaasa

kort menas väl typ till knäna, eller precis under... inte kort kort.

• Loving you

Hehe näe ok :P Hade väl iofs inte tänk ha nåt allt för kort ändå. Men ska man ha strumpbyxor under?

• Loving you

Nån som har några bra förslag??
    Kort klänning eller skor?
    Det skulle göra mig jättesuperglad! :)

• Lina_K

Jag förstår inte... sätt på dig strumpbyxor om du vill... Är det 30 plus är det kanske dumt men regnar det småspik är det väl rätt skönt...?

Välj inte vitt eller svart men annars kan du väl ha vilken färg du vill? Krast är det ju ingen som kollar på dig och dina ben ändå, det är ju bruden som kommenteras...

• tattar-Emma

Strumpbyxor (eller stayups) är korrekt att ha, att vara barbent är inte formellt riktigt, men många tittar nog på väderleksrapporten först och i strumplådan sen.

Vila hade en del schyssta klänningar tidigare i somras. Knälånga och snygga i festligt material, dvs inte trikå.

• Bling75

Zara och Mango har oftast bra klänningar om de finns där du bor. Sedan beror det ju lite på vilken klädkod de har på bröllopet. Lite skillnad på Kavaj eller Smoking även om båda har en kortare klänning. Men en fin sommarlänning brukar duga fint.

Annars är mina favoriter för fina klänningar Oasis och Warehouse, finns i SOUK gallerian i Sthlm bla.

www.warehouse.co.uk/fcp/product/-/OCCASION/RUFFLE-CORSAGE-DRESS/7300

www.oasis-stores.com/fcp/product/Oasis/Dresses/Flower-sequin-border-dress/5550003805

www.oasis-stores.com/fcp/product/Oasis//Stretch-satin-bow-hip-dress/5550004217

www.oasis-stores.com/fcp/product////4470040248

Annars lite förslag från Esprit:

pics.esprit.de/Shop/PicDestStyleDsl/F23136_251.jpg

pics.esprit.de/Shop/PicDestStyleDsl/G22R70_266.jpg

• ia7

Vi hade en gäst som hade en KORT brun tunika/klänning och inga strumpbyxor men hon var jättefin! det är ju inte alltid så att det som är "formellt korrekt" är det som är finas eller det man trivs i!

• Loving you

Ok, tack så mycket för alla svar!!
    Har hittat en klänning nu, men den går till knäna på ena sidan o nästan ända ner till skorna på andra sidan..
    Den är mossgrön med guldbrun spets över hela. Temat för bröllopet är klarrött.

Tror ni att den funkar??
    Eller ska jag be skräddaren korta av den?

• EmmaCaroline

Skit i strumpbyxor! Det är absolut snyggast utan.

• Kireina

Färgmässigt borde det funka utmärkt, grönt o rött är ju komplementfärger. Kanske ska du fundera på att korta den om det är vad de har sagt..

Varför har de bett er ha korta klänningar?

• Loving you

Jadu, ingen aning. Står så på inbjudan iaf, kavaj för killar o kort klänning för tjejer.

• Soon and very soon

axelssons hade en hel del snyggt som passar för kavaj. från vila mexx mm

• ugla

noa noa har ju massor av snygga klänningar.

• tolonta

Tja, klädkoden är ju till för att gästerna ska känna sig bekväma. Inte för att brudparet ska lyncha de gäster som inte klätt sig "kodenligt". Så den klänningen du har hittat låter jättebra. Temat behöver man väl aldrig matcha??? (Skulle någon be mig om att klä mig i temafärg skulle jag nog låta bli på pin kiv...)

Svar på tråden Kort klänning till bröllopsgäst?