Hjälp ang gratis typsnitt
Har i några dokument använt monotype corsiva, men nu finns inte det typsnittet på utskriftsdatorn.
Har letat efter gratis nedladdning, men utan resultat. Nån som kan hjälpa mig??
Har i några dokument använt monotype corsiva, men nu finns inte det typsnittet på utskriftsdatorn.
Har letat efter gratis nedladdning, men utan resultat. Nån som kan hjälpa mig??
Den har jag inte på datorn... så den är nog inte ett vanligt typsnitt... fundera då på om det verkligen är ett lämplit val... vissa typsnitt ser helt underbara ut på datorn, men när man skriver ut dem på papper bli de svåra att läsa.
Annars så brukar det finnas massor av liknande teckensnitt, så man kan kanske byta ut det mot en liknande som finns på datorn.
De enda typsnitt som jag har sett för nerladdning är som "language packs" för ex. kinesiska tecken. Men aldrig enstaka typsnitt.
Prova att spara dokumentet som en pdf. Det har fungerat för mig när inte typsnittet jag ville ha fanns i den datorn som dokumentet skrevs ut från.
Kan ha det typsnittet du är ute efter! Är gratis!
www.dafont.com/
tack för er hjälp!
Jag hittade det tillslut, men tyvärr var jag så klantig att jag stängde ner sidan innan jag notarade vart jag hittade det. Var inte på någon av de vanliga sidorna. Googlade.
Ska tänka på det där med pdf-fil till nästa gång.
Pdf- versionen är ett bra tips, då ser den andra datorn det som en bild istället för text och då funkar det.