• typjennifer

Förlovning... tydligen inte.

Jag och min pojkvän bestämde oss för ett par månader sen att vi skulle förlova oss på vår 1års dag, som är nu den 1:a augusti. Men när jag frågade HUR det skulle gå till så sa han att han inte ens har tänkt på att förlova sig :S Jag fattade ingenting. Så efter det har jag inte vågat ta upp det med honom igen.. Men jag vill ju förlova mig med honom, trodde att han också ville det? Vad ska jag göra/säga??

• Svar på tråden Förlovning... tydligen inte.
  • laris

Du tror inte att han luras för att överraska ?

• typjennifer

Förut sa han att vi inte behöver skynda oss med förlovning, det förstog jag med så vi pratade inte mer om det. Men sen kom det upp igen, då bestämde vi allt, ringar och datum och så. Men sen blev det så som jag skrev i förgående inlägget... :( Så nej det tror jag faktiskt inte..

• laris

OJ, så ni har hunnit beställa ringar och allt? Kan du inte bara ställa han mot väggen och fråga rakt ut?? Lika bra att vara rakt på sak annars kommer du och bli knäpp av allt tänkande..

• typjennifer

Vi har inte beställt dom. Men vi sa vilka vi ville ha, sen skulle vi vänta med att beställa dom till det började närma sig. Jag vet inte vad jag ska säga till honom..

• laris

Fråga vad han eg. vill....och berätta vad du vill. Om du kan tänka dig att vara gift med han i framtiden måste du ju kunna vara ärlig också

Det tjänar inget till att oroa sig och undra hur den andra tänker. Tyvärr så tenderar vi tjejer att analysera för mkt ibland utan ens veta vad som sker i den andras hjärna.

• typjennifer

Ska jag bara fråga honom rakt ut om han vill förlova sig med mig eller vadå?..

• laris

Säg att ni har pratat om frölovning förut men att du får känslan av att han inte vill och nu undrar du hur han tänker gällande det hela...

• typjennifer

Ja, jag får ta och göra det. Oroar mig bara för att han ska säga att han ångrade sig eller något.. :(

• laris

Se det från den positiva sidan: Då slipper du gå runt och vänta på något som kanske aldrig händer! Eller hur?! stå på dig och berätta vad du vill. Du klarar det!!!

• typjennifer

Okej.. Jag ska göra det, jag klarar det nog av det. Tack för hjälpen :)

Svar på tråden Förlovning... tydligen inte.