• blivandefrulycklig

    Bordsplacerings lek????

    Vi vill inte ha en traditionell bordsplacering utan att man låter slumpen avgöra, samt att vi byter platser innan kaffet o tårtan...Vi ska ha 7 bord med 8 gäster på varje. Ev. ett tonårs bord så dom räknar vi bort...HJÄLP!!!

  • Svar på tråden Bordsplacerings lek????
  • Hedebris

    ni kan ställa ut alla stolarna i ett stort "hav" och under sitsen skriver ni ett nummer och en färg

    sen har varje bord ett färg och ett nummer. Numret står sedan vid tallriken. Alla får bära sin stol till rätt plats

  • blivandefrulycklig

    Låter roligt men lokalen är väldigt liten så jag undrar nog om det inte hade blivit hela havet stormar

  • laris

    Ni kan göra i ordning lappar med något slags tema gästerna får dra. Jag var med på en fest där killar fick dra lappar från en skål och tjejer från en annan. Man läste och fick leta efter sin "partner" endast genom kroppsspråk. Jag hade Posh och fick leta efter min Backham . han gick runt och låtsades spela fotboll . Det skulle ju funka om ni ska ha kille, tjej sittandes bredvis varandra. Annars kan ni ju bestämma ett tema per bord.

  • egensinnig

    Liknanade som Iaris - man får ett djur på sin lapp o ska låta som det djuret och hitta den andra grisen,kon,fåret osv. MYCKET underhållande

  • Kärlek08

    en enkel som inte behöver mer förberedelse än en korg eller skål. Låt alla damer ta av ett smycke och lägga i skålen medan herrarna får vara i ett annat rum/ute/leka en lek. herrarna får sedan välja ett smycke och gå runt och leta efter ägarinnan. Ägarinnan blir hans bordsdam! På så sätt får man varannan tjej/kille också.

    En annan idé: du behöver lika många spelkort som gäster. Om du har fler än 52 kort, köp en kortlek som ser annorlunda ut på baksidan än den första. klipp alla korten i två delar, lägg ena delen i en herrskål och andra delen i en damskål. alla får ta ett kort och sedan hitta den som har den andra delen.

  • förlovad julafton 2007

    Om ni ska vara iväg en stund mellan kyrkan och festen så kan det vara idé att sysellsätta gästerna under tiden. Det gäller ju i och för sig kanske ändå som isbrytare.

    Be gästerna skriva en liten rad om sig själv eller två och skicka till er. Skriv ut och klipp ut. Killar i en korg, tjejer i en annan om det är så ni vill ha bordspaneringen. Så drar alla vars en lapp och ska försöka lista ut vem lappen beskriver genom kringfrågor, dvs. utan att fråga direkt. En del kommer säkert fråga direkt men det sätter igång konversationen och folk börjar mingla runt och prata med varandra och får därigenom lite koll på vem andra är och vad de sysslar med.

    Samma beskrivning kan man sen sätta in i menyn/festprogrammet på borden för att alla ska kunna läsa och prata lite om under middagen.

    Denna leken funkar ju även för tonårsbordet men att de drar ur egna korgar istället.

    har funnits på flera fester jag varit bra och alltid funkat som isbrytare eller samtalsämne när man "kör fast"

    Lycka till

  • asaonthehill

    Rekvisita: Två kortlekar, och någon som hjälper till och tar emot skor/delar ut kort.

    Var på ett bröllop där alla damer uppmanades gå in till middagen först, och i dörren fick jag lämna ifrån mig min ena sko och fick ett spelkort i stället. Ett likadant spelkort fanns utplacerat på borden, så damerna sökte haltandes upp sin sittplats och inväntade sin andra sko. Sedan gick herrarna in, fick varsin sko och började jakten.
    Det blev ganska roligt, herrarna sprang runt bland borden som yra höns (många skratt!)och letade passande skor.

Svar på tråden Bordsplacerings lek????