Hur funkar det nu?
Nu är jag fru, men nu kommer ju en fråga
Hur funkar det med körkort, kontokort, mm mm
Sköts allt sånt av sig självt eller ska man kontakta alla för att få allt sånt ändrat?
Nu är jag fru, men nu kommer ju en fråga
Hur funkar det med körkort, kontokort, mm mm
Sköts allt sånt av sig självt eller ska man kontakta alla för att få allt sånt ändrat?
Visa får du ändra själv.
Hur vet man vilka?
Körkortshandlingar kommer hem när bytet gått igenom hos Skatteverket och folkbokföringen. Då ändras namnet hos banken osv också, men du måste ändå beställa nya bankkort själv. Likadant med andra medlemskort och liknande, typ ICA osv.
Aha, tusen tack för utförligt svar.
Har ju inte haft en tanke på det innan, hur det funkar alltså.
Nej, man har ju inte det. Men man lär sig allteftersom
åh, bra tråd! funderade precis själv på att börja fråga runt!!
man fixar helt enkelt allting utom körkort själv då? (pass, visa osv) hur lång tid brukar det ta innan nya namnet registrerats? vi ska nog på smekmånad i september så frågan är i vilket namn man bokar biljetterna? jag har hört att man kan resa i sitt "gamla" namn i upp till 6 månader efter. stämmer det? tack!!
Mitt namn ändrades 3 dagar efter vigseln och dagen efter de började post komma i de nya namnet!
Måste fixa pass och nytt bankort så snart som möjligt.
oj, trodde det tog flera veckor!
Beror nog också på vart man bor.
KAn tänka mig att de tar längre tid i Stockholm !
nån som vet var mer namnet går ut automatiskt? tänkte på hyreskontrakt och såna "större saker" man har registrerat i sitt gamla namn.
Hos mig har inget ändrats.
Visa-kortet fick jag inte ändra innan dom hade fått papper om att jag bytt namn.
Undra hur lång tid det tar tills ja gblir fru pettersson i pappersvärlden
nån som vet??
"får" man skriva under med initialer? det borde man väl få så länge det ser likadant ut? eller?
jag kommer numera ha dubbel namn och annars får jag verkligen världens längsta signatur så hade nog vart mycket bekvämare att skriva "astrid j n" än hela namnet.