• lillaj

tokiga och roliga frågor tipspromenad

Ge mig alla era galna, roliga, passande, skojjiga frågor som man kan ha med i tipspromenaden??

• Svar på tråden tokiga och roliga frågor tipspromenad
  • aikidoaasa

Hur många dagara har brud och brudgumm tillsammans levt fram till och med denna dag?

Vad var den första repliken som X gav till Y på deras första dejt?

• sommarbrud 080802

*puffar på* Vill med ha

• chihiro2

Våra värdar hade gjort en jättebra tipspromenad. Vi fick sen komma upp på scen och besvara vissa, och bevisa andra...

Frågorna var bl.a:

"Vi vet att brudparet älskar godis, men vem har det största godissuget?". För att svara på den frågan fick vi var sin sockerbit i ett snöre på ca 50 cm. Änden tog vi i munnen o den som snabbast lyckades få sockerbiten i munnen (händerna bakom ryggen) var mest godissugen.

"När brudparet sätter fart blir det mycket gjort, men vem är snabbast?" Här fick vi sätta oss på en stol och så släpptes en linjal som vi skulle fånga så fort som möjligt. Kortast cm = snabbast.

"Många av oss har säkert sett X eller Y sura, men vem är mest långsint?" O detta resulterade i en minnestävling där vi fick en minut på oss att memorera och sen säga vad på brickan som hade plockats bort.

Sen var det frågor som hur många gosedjur jag har (måååånga....), hur många terminer vi har läst på universitet, vad vår gemensamma skostorlek är, vart vi skulle på bröllopsresa, vad vårt nya efternamn blev (det var så vi avslöjade det), vad vi gör en hemmakväll, när vi blev tillsammans... osv...

Hoppas det var någon hjälp.
    Lycka till!

• seima79

Man kan ju ha rätt "vanliga frågor" men spejsa till alternativen lite så kan det ju bli roligt ändå. En kompis till mig gjorde en tipsrunda på vårt bröllop och den blev jätterolig och bra tack vare lite udda alternativ.

Svar på tråden tokiga och roliga frågor tipspromenad