• MrsHappy

Välkomstbål!

Någon som vill dela med sig en tanke på en god välkomstbål?

• Svar på tråden Välkomstbål!
  • brudaug

Sitter själv och funderar över välkomstbålen
    Har hittat ett recept med myntablad, hallon, jordgubbar, blåbär, vodka, sprite och äppelcider. Låter gott så jag ska nog prova det!

• MrsHappy

Jo de lät absolut gott ..

• Osvic

Jag vet en enkel. Hade den när jag fyllde år. Den är jättegod. Jordgubbar, vindruvor, 1 flaska sött vin och 2 flaskor Asti Zinzano. Blanda alltsammans i en skål. Du kan ha vilken frukt du vill i, men jag tycker det bli godast om man inte blandar för många olika smaker.
    Prova hemma innan med små flaskor vetja!
    Lycka till

• Mikael Angelica

jag har en som vi ska ha som är super god.

1 flaska vodka
    2 flaskor vitt vin
    4 liter sprite
    1 flaska lime (vet inte vad den heter men märket är rose tror jag. finns i vanliga mataffärer vid drinkutblandare)
    1 paket frusna jordgubbar (blir som isbitar)
    3 stjärnfrukter.

haft denna bål på massa fester och har blivit succe bland alla =)

• MrsHappy

Mmm , den lät god och inte speciellt vanlig heller ..

Vilket sorts vin har ni i??

• Mikael Angelica

Mrshappy vilken menade du =) =)
    om det var min du menade så använder jag jp eller black tower, går lika bra med båda =)

• MrsHappy

Ja jag menade den ..

Men jag tar gärna emot mer goda recept!

• Mikael Angelica

vissa är utan alkohol men det kan man ju hälla i ändå, lite vin eller vodka funkar i det mesta =)

• pluggisen

Något jag och min m2b gör är att jag blandar vodka med martini och svartvinbärssaft,sedan blandar jag i vitt vin och sprite/fruktsoda. Mycket melonkuber gärna(galiamelon) och blåbär ev. hallon/jordgubbar och massor av is!!! Mumsigt värre!!!!!!

Vill man så kan byta ut svartvinbärsaften mot fläderblomsdryck.......mumsigt värre det oxå........

Det bästa med denna bålen är att man kan göra den alkoholfri utan att någon märker det. Det är samma färg i glasen!!!

smart va!??

Lycka till!!!

• MrsHappy

Bestämde mig för jordgubbs bålen på hemsidan du skickade!1

• Mikael Angelica

va kul att du hittade en =) Lycka till nu =) =) =)

• Krokodill

Jag fick tipsat en superenkel! Välkomstdrink, iofs, men funkar ju som bål också! Vodka, alkoholfri jordgubbscider och frysta gelehallon! Jag tycker det låter supergott och ser nog ut lite som "rosé-champagne"!

• DrömmenSomBlevSann

Detta lät jättegott, e på jakt efter en välkomstbå. Hur många räcker detta till ungefär? Totala mängden blir väl 6.5 liter eller nåt sånt kanske.
    Vi blir typ 60 pers.

//Eva

Mikael Angelica skrev 2008-07-21 19:26:07 följande:

jag har en som vi ska ha som är super god.1 flaska vodka2 flaskor vitt vin4 liter sprite1 flaska lime (vet inte vad den heter men märket är rose tror jag. finns i vanliga mataffärer vid drinkutblandare)1 paket frusna jordgubbar (blir som isbitar)3 stjärnfrukter.haft denna bål på massa fester och har blivit succe bland alla =)
Svar på tråden Välkomstbål!