• Långö2008

Ni som har sidenband runt midjan på er klänning...

Satt det där när ni köpte den eller fixade ni eget?? Bilder?? Är lite sugen på att se hur det skulle se ut på min klänning

• Svar på tråden Ni som har sidenband runt midjan på er klänning...
  • Skonie

Det hörde ett band till min klänning (i galleriet) Jag ska dock inte ha det utan ska låta sy upp ett brunt band som jag ska vira runt midjan och knyta framtill (bild på ett liknande är på väg)

• Långö2008

Vad fint! Är inte säker på om det passar med ett band på min klänning men jag ska nog köpa ett och testa tror jag!

• Skonie

Jag har testat olika varianter

• egensinnig

Min klänning, den första i galleriet, kom med 1 rosa o ett orange sidenband. ca 3 cm breda. Har sett bilder där man använt bara det ena el båda - snyggt! Finns inga hällor el s¨å utan man bara knyter det.

• ditte1

Jag har köpt brett band ca 5 cm på ebay i både ljustgrönt o lila (vårt färgtema) o tänkte testa vilket som blev snyggast när klänningen kommer :) Har sett i engelska bröllopstidningar att brudar ofta haft ett band, ibland med rosett ibland inte, mkt snyggt tycker jag. Ska ha utan band i kyrkan, har spetsbolero då. Sedan till middagen axelbart o band i färg runt midjan, med en snygg rosett o kanske en fin broch. Har tyvärr ingen bra bild att visa!
    MVH ditte

Svar på tråden Ni som har sidenband runt midjan på er klänning...