• BlendaSigne

Foto en annan dag än bröllopsdagen...?

Har en liten fundering som jag tänkte slänga ut här.

Det verkar supersvårt att få tag på någon fotograf under mellandagarna då vi ska gifta oss i Dalarna. Dessutom så är tidsplanen för dagen D något tajt då vi ska hinna med "dagsaktivitet" med familjen under dagen. Därav kommer vi (förmodligen) ej ha tid för porträttsbilder under bröllopsdagen. Det kommer finnas massor med kameror under vigseln, folk som är bra på att fota, och jag är inte så orolig över att vi inte kommer få bra bilder därifrån eller för middagen / festen efter. Men man vill ju ha bröllopskort...
    Så min fundering är huruvida man kan fota sig nån annan dag... typ nån dag innan... de e ju såklart inte lika kul och det blir ju frisyr/smink/bukett en gång till... men det är ju en annan del av storien.
    E de nån mer som fotat en annan dag än bröllopet?

• Svar på tråden Foto en annan dag än bröllopsdagen...?
  • 20080301

Våra foton från bröllopsdagen vart inge bra så vi har fottat om oss en annan dag

• BlendaSigne

OK - ja, de känns som de får bli så... de finns liksom inte tid... hoppas på att få tag på nån bra fotograf under helgerna. Borde lösa sig :)Tackar.

• Nalle Puh 40

Men ska du gå till frisören två gånger då eller hur ska du göra med hår och smink? Vore det inte bättre att ta "dagsaktiviteter" med familjen dagen innan eller efter istället? Bara en tanke...

• Yogini08

Kommer gå till fotografen efteråt. Fixar smink och hår själv-slipper stressa på bröllopet och kan dessutom ta kort i olika kläder.

• BlendaSigne

Jag fixar smink o hår själv.

Nej, gästerna reser från hela sverige då familjen e utspridd. Isf blir det två övernattningar samt det går ej att "få loss" alla så länge då vissa ha småbarn som måste lämnas hemma etc. Så Dagen D kommer ha dagsaktiviteterna.

Nej, har funderat en del nu och bilderna kommer vi köra dagen innan eller efter. Då slipper vi stressa oss för det på dagen D, det känns faktiskt bra :)

• Emimet

Vi fotar oss dagen efter bröllopet, vilket förhoppningsvis leder till mindre stress både under Dagen och under fotograferingen. Håret fixar en kompis, och jag sminkar mig själv. Blommorna håller sig i kylskåp tills nästa dag.

• BlendaSigne

Ok. Låter som ett bra tips . Skönt att höra att de inte bara e vi

Svar på tråden Foto en annan dag än bröllopsdagen...?