• pluttefisa

    'Far' jag se kostymen innan bröllopet?

    är det en tradition att bruden inte heller far lov att se brudgummens kostym innan bröllopet? Min sambo har fatt för sig det, men jag är jättenyfiken och vill se den... Vet nagon vad som gäller traditionellt sett?

  • Svar på tråden 'Far' jag se kostymen innan bröllopet?
  • AnnaochHenrik

    Min karl ska ha sin uniform som han haft på alla baler vi varit på sen vi träffades + på ett antal bröllop... Så det hoppas jag verkligen inte

    Allvarligt talat tycker jag att det där med att det skulle betyda otur för brudgummen att se klänningen också är trams... Att han inte får se den för att det ska vara en överraskning är en annan sak, men otur? Nja...

    Så kolla in hans kostym du!

  • BröllopJuli2008

    Jag kommer ropa in min m2b i sovrummet innan det bär av till kyrkan. Jag MÅSTE få se honom innan annars avlider jag. Eftersom jag går in med min pappa kan det bli liiiite för mycket att inte ha fått se han innan.

  • esset50

    BröllopJuli2008 skrev 2008-07-18 16:19:50 följande:


    Jag kommer ropa in min m2b i sovrummet innan det bär av till kyrkan. Jag MÅSTE få se honom innan annars avlider jag. Eftersom jag går in med min pappa kan det bli liiiite för mycket att inte ha fått se han innan.
    Ojdå, Var rädd om frisyren om du tänker ropa in honom i sovrummet
  • BröllopJuli2008
    esset50 skrev 2008-07-18 16:51:30 följande:
    BröllopJuli2008 skrev 2008-07-18 16:19:50 följande:
    Ojdå, Var rädd om frisyren om du tänker ropa in honom i sovrummet
    HAHAHA
  • Petrailondon

    Hehe, ja det tycker jag.. Det var jag som tog måtten på min killes kostym så då tyckte jag att jag förtjänade att se den.
    Vi beställde skräddarsytt via www.suitopia.se

  • Pidis

    Tack för tipset
    Var ju inte alls dyrt ju.


    Petrailondon skrev 2008-08-01 15:18:59 följande:
    Hehe, ja det tycker jag.. Det var jag som tog måtten på min killes kostym så då tyckte jag att jag förtjänade att se den.Vi beställde skräddarsytt via www.suitopia.se
Svar på tråden 'Far' jag se kostymen innan bröllopet?