• ikater

Rim om bidrag till bröllopsresa?

Hej på er, jag hoppas att någon av er kan hjälpa mig. Jag letar efter ett rim där det framgår att jag och min blivande efter 6 år redan har allt och lite till här hemma och att det vi önskar oss i bröllopspresent är ett bidrag till vår bröllopsresa.

Jag har letat som en toka efter rimmet men hittar inte det rätta. Hoppas att du kan hjälpa mig

Tack på förhand!

• Svar på tråden Rim om bidrag till bröllopsresa?
  • FruRålin080808

Hittade ett här på BT för flera månader sen som jag "snodde";)
    Lyder som följer:
    Present?
    Vår högsta önskan är att bli make och maka,och att släkt och vänner ska få vara med och bevaka.Vi tänkte ge ett litet tips,på hur ni problem med en eventuell gåva löser vips.Vi har grubblat och funderat,och vårt hushåll grundligt studerat.Man kan snabbt konstateraatt vi inte behöver mera!Er närvaro är mer än nog, men om ni än mer vår dag vill hylla,pengar till en bröllopsresa vår framtid kan förgylla!?

• Eliasmamma

Har också "snott" härifrån! Lite omskrivet: För att undvika dubbletter av vaser, skålar och assietter, ber vi er att strunta i paketen. Och istället ge oss möjligheten, att få resa till ett land, och få vandra tillsammans på en strand, hand i hand. Vi önskar oss alltså bidrag till bröllopsresan!

• ikater

Tack FruRålin och Eliasmamma, hoppas bara att det inte blir några vaser ändå

Lycka till och ha det gott!

• Lajsan

Ett kortare rim - vi önskar inget att ställa i vår hylla, hjälp oss i stället drömmen och en bröllopsresa uppfylla

Svar på tråden Rim om bidrag till bröllopsresa?