• bröllopstokigaug

Fotografering

Vad är meningen att det ska kosta?? Jag skulle vilja ha vackra bilder i ett sådant proffsigt album som fotograferna ordnar. Men höll på att dö när jag hörde priset!!! Vad i hela friden är "normalt"??

• Svar på tråden Fotografering
  • FruRålin080808

Vi kommer att betala 4500 kr hos vår fotograf
    Emelie Helldén www.mlifoto.com och det är det verkligen värt tycker vi=) Men har hört dem som betalar 10-15000 kr och det tycker vi är på tok för dyrt...

• Plummis83

Vi kommer betala 7200 kr för våran fotograf!! Då är det porträtt (minst 2 timmar), vigsel, mingel utanför kyrkan och avfärd till festlokalen!!! Det ingår även en massa kopior och förstoringar i priset

Tycker jag låter rimligt!!

• äckling

Vi betalar 8000 kr för två timmar och då ingår 30 bilder i ett album, men inget mer. Hon får allt se till att vara bra

• BlendaSigne

Shit - e de bara jag som tycker det är mkt pengar :S

• bröllopstokigaug

Nej verkligen inte "BlendaSigne", det var därför jag frågade ;0) Denna fotograf skulle ha 6000kr för 10 bilder! Visst jag läste någonstans, "efteråt har ni varandra och era bilder att minnas". Helt sant! Men ska man bli ruinerad?

• SaraPayam

Jag håller med om att det är mycket pengar, men jag tycker faktiskt att det är värt att lägga pengar på just en sån sak, det är ju med hjälp av fotona som man kommer att minnas den stora dag :) Vi kommer att lägga pengar både på fotograf & film & vi räknar med att det kommer att gå på cirka 16 000.
    Tycker faktiskt inte att man ska snåla med en sån sak ;)

• äckling

Jag tycker också det är mycket pengar, men valde en fotograf som vi vet är duktig och som passar oss. Tänker att 4000 kr för bilder vi tycker är okej är dyrare än 8000 kr för bilder vi är supernöjda med. Så nu gäller det bara att det blir så bra som vi tror

• SaraPayam

Det får man ju verkligen hoppas :) Annars skulle det ju vara lite retfullt.
    Tycker att det är svårt att välja fotograf, ofta ser ju deras hemsidor bra ut, men tänk om de inte är så i verkligeheten....
    Men men är de med i PYO så borde det ju inte vara någon fara, eller?

• äckling

Tja... jag försöker höra mig för och sen så brukar jag kolla in vilket bröllopsfoto i tidningen jag tycker är finast och sen se efter vilken fotograf som tagit bilder. Oftast gillar jag vår fotografs bilder bäst. Handlar ju om fotografens stil också.

• SaraPayam

Jo men så är det ju :) Det blir nog bra, när man väl har bestämt sig för vilken fotograf man ska ha.

Svar på tråden Fotografering