• weinlove

Nu är vi man och hustru. Bilder finns =D

Nu är vi gifta och dagen var helt obeskrivligt fantastiskt underbar. Helt klart den bästa dagen i våra liv. Lördagen den 12 juli 2008 är en kärleksfull dag vi alltid kommer att minnas med strålande glädje.

Egentligen började alla riktiga förberedelser på torsdagen då jag, min man, mamma, tärnan och marskalken ställde ihop bord och stolar i festlokalen, som var en supermysig gammal lada/loge på en rätt så gammal hembugdsgård. Jag hadeinte varit så nervös innan men då slog det mig att snart smäller det.

På fredan gjorde jag nagelförlängning, hämtade de nyputsade ringarna och servetterna. Sen åkte vi ut till min mans jobb tillsammans med värdparet och kopierade ut vigsel- och festprogrammen. Tog sin tid men det var det värt. Åkte sedan vidare och till festplatsen där våra föräldrar börjat duka och löva inför den stora kommande dagen. Det var bara några grejer kvar. Mobilen ringde konstant den dagen av alla nära och kära som ville höra hur vi mådde. Brorsan ringde när vi övade bröllopsvalsen och var sååå nervös att yngsta lillasyster skulle gifta sig. Jag lugnade honom och sa att det skulle gå bra men snacka om att man blev nervös.

Den kvällen sov tärnan och frisören som var min syster hos oss och det var bra. Man hade fullt och glömde all nervositet för ett tag. Men när man provade klänningen och började locka löshåret så kom den tillbaka. Jag skulle gifta mig. La mig rätt tidigt den kvällen och somnade i min mans armar.

På den stora dagen vaknade jag av att solen letade sig in mellan persiennerna. Frisören och tärnan var redan uppe och fixade med löshåret. Jag och min man låg och drog oss ett tag men gick sen upp och duschade och åt frukost. Syrran började med att sminka mig. Vi pratade en massa och hade jätttekul. Jag var faktiskt helt coool lugn under sminkningen och frisyruppsättningen.

Frisyren tog tid. Ca 2,5 timme om inte mer. Hade säker över 50 hårnålar i men den blev suuuupersnygg om jag får säga det själv.
    Under tiden vi sminka oss och greja frisyren fick min man och marskalken göra en salladslunch som vi åt innan påklädningen.

Tärnan blev fixad och under tiden vi bytte om kan jag lova att då blev jag nervös. Jag skaka som en tok och började svettas som jag vet inte vad. Innan korsetten åkte på tvättade jag mig en extra gång och sprutade på deo och perfym i mängder. Tog lite extratid så för att tjäna in övrig tid så åkte killarna för att hämta corsagen och buketterna som var sååå fin.

Kl. 12 åkte vi iväg till fotografen som tog jättefina bilder. Skulle börja kl 13 och hålla på i en timme men det blev längre. Morbror min och hans fru kom till fotograferingen dom med med sin raggarbil som vi fick åka med till kyrkan.

Framme vid kyrkan träffade jag min syster och min kusin som var dagens fotografer. Syrran börja gråta när hon fick se oss. Fick världens kram av henne som värmde enomrt. Dom knäppte lite kort på oss men skynda sig in i kyrkan för kl slog 15. Vi gick in i kyrkan.

Jag ljuger inte när jag säger att jag aldrig i hela mitt liv varit sååå nervös som när vi stod innanför de stängda dörrarna och skulle gå in i den fullsatta kyrkan. Hjärtat höll på att slå sig ut ur kroppen och jag ville bara springa därifrån men samtidigt bara få det gjort. Blandade känslor. Jag hörde mitt eget hjätrta bulta så högt att jag först inte fatta vad det var som lät.

Skakandes gick jag iaf hand i hand in tillsammans med min man. Kyrkan var smockfull och just när dörrarna öppnade så hörde man en häpnad susa genom hela kyrkan. Tårarna rann på våra gäster medan vi gick in till den önskade pianolåten med tärna och marskalk några meter bakom oss.

Vigseln gick bra. Väl framme var det rätt lugnt för min del men älsklingen min skakade som sjutton. Försökte lugna honom men icke. Dock blev han lite lugnare då vi sagt ja till varandra. Märklig känsla av hur allt gick så fort. Kändes som om hela vigseln passerade som bilder förbi en. Vigseltalet var fint och personligt och på vägen ut kändes det sååå otroligt bra. Jag var nu fru till världens underbaraste man. Min man. Tills döden skiljer oss åt.

På kyrktrappen möttes vi av våra gäster som kastade ris. Min kusins barn hade med sig såpbubblor som blåstes ut utan att vi visste om det. Blev jättefina kort med dessa. Rolig överraskning. Solen sken och det var riktigt varmt. Mörka moln började hopa sig och när alla kramat om oss vid bilen så började det regna. Alla rusa till bilarna och vi åkte iväg. Det regna och hagla och åska i kanske tio minuter. Men eftersom vi satt i bilarna på väg till festlokalen så gjorde det ju ingenting. Gästerna blev lite blöta då de fick springa in i festlokalen men sen var vi ju under tak så då var det lugnt.

Festen var helt otroligt kul. Värdparet pressenterade sig och informerade. Vi skålade när vi kom. Det var roligt att se alla våra vänner och bekanta där. Under maten regnade det. Men det gjorde absolut ingenting. Det var bara mysigt att sitta där och höra regnet smattra mot taket.

Under middagen som höll på i ca tre timmar bidrog gästerna till trivseln i form av tal, spex och annat skoj. Det blev väldigt lyckat och alla hade superkul. Efter maten sken solen och det var klarblå himmel. Alla gick tipspromenaden som vi gjort i ordning. Det blev en riktigt hit kan jag tala om. Alla tyckte det var skönt att röra på sig.

Efter det var det mingel och tårta. Fler bidrag under tårtan då bland annat möhippe och svensexegänget pressenterade vad de hade hittat på med oss. En del av er vet att jag fick en låt hemskickad med posten. Sanna Nilsson med Empty Room. Under möhippan spelade jag in i studio med annan text. Jag fick gå upp och mima låten för alla gäster med tjejerna som kör. Direkt efter kom svensexegänget också upp och hade spelat in samma låt helt ovetande med passande text. Min man sjöng och det blev en hit. Superkul att vi valt samma låtar.

Kvällen och festen löpte på i ca 8-9 timmar och alla hade verkligen superkul. Innan tårtbuffen bjöd jag och min man på en gemensam duett som gick väldigt bra. Efter tårtan och ytterligare bidrag dansade vi vår bröllopsvals. Alla hade fått varsin såpbubbleask som ett minne som de fick blåsa under första dansen. Blev väldigt romatiskt och fint. Under dansen hade värdparet släckt ner scenen och tänt alla lyktor på scenen så det blev en väldigt fin stämning.

Dansen drog igång på en gång och det var faktiskt många som dansade. Vi stannade ett tag tills godisbuffen kom ut men sen åkte vi iväg. Vi fick kramar av alla våra gäster innan och de sa att de hade haft en väldigt trevlig kväll. Vi gick ut på gården och klev in i raggarbilen. Alla vinkade och vi åkte iväg till bröllopssviten på hotell Princess i Sandviken. Min man bar mig över trösken. Vi skålade i champange och åt jordgubbar, plockade hårnålar och löshår. Tappade i vatten och oljor i badkaret och tände ljus. Njöt av varandra och somnade i varandras armar utan att ens säga god natt. Vi var helt slut men hade haft en helt otrolig dag.

Fördelar: Allt var perfekt. Allt klaffade och gick suuuperbra. Fint väder under hela fotograferingen och större delen av festen. Alla trivdes och kom bra överens vid borden.

Nackdelar: Vi hade varit sjuka hela veckan och min man gick på alvedon den kvällen. Synd men han gjorde det bra ändå. Hann aldrig använda bolleron som min faster hade stickat. Var tokvarm hela kvällen så den behövdes inte. Skulle ha haft den ändå för att visa alla. Använde fel musiklista under dansen men det var ändå bra låtar på den och många dansade så det gjorde inget.

Känslan av att gifta sig med mannen i sitt liv, sin andra hälft, sitt livs kärlek går inte att beskriva. Det är en sån underbar känsla som är helt obeskrivlig. Jag säger till er blivande brudar att ta vara på dagen för den kommer aldrig mer igen. Njut i fulla drag och ha kul. Oroa er inte i onödan och försök att inte stressa alltför mycket sista veckan utan ta det lugnt. Ni har en glädjefull dag att se fram emot.

Bilder finns på picasaweb.google.se/raskfoto/HansIda20080712

• Svar på tråden Nu är vi man och hustru. Bilder finns =D
  • aikidoaasa

Grattis! Måste kännas som en dröm för dig just nu, men vi vet att det inte var en dröm! :D

• weinlove

Tackar. Jo det känns för bra för att vara sant. Ändå är det det :)

• Kanada Hjarta Sverige

Grattis!! vilken underbar dag!!

du fick mig verkligen att langta efter min dag! :)

• Miss Blue

Stort grattis!
    Det låter som ni fick en toppendag som man och hustru!

Nu längtar jag ännu mer till vår dag

• Miss Blue

Superfina var ni!
    Jättefina bilder

• EvelinaK

GRATTIS!
    Ni är jätte fina!

Lycka till!

• Stjärnblomma

En underbar berättelse från vad som låter som en helt underbar dag.

• pialotta124

Stort grattis! Ni var superfina!

Lycka till!

• sakke

Vilket vackert brudpar! Jättegrattis! Din håruppsättning var kanonläcker! Lycka till!

• lönnsjö

Vad fina ni är! Blev tårögd när jag läste din berättelse, jättefint. Lycka till!!

• bridesilly

Grattis så tokfina ni var på er stora dag. Jag älskade ditt hår tillsammans med kronan. Så nära sagoprinsessa man kan komma

• sommarbrud 080802

Grattis, så vacker du var! Älskar din frisyr,kronan verkligen smällter i den.

Ni var otroligt fina

• lillP

Grattis! Vad fina ni var! Och vilken snygg frisyr!!

• fiapalle

Vilka fia bilder och vilken underbar läsning, fick mer än en tår i mitt öga ska du veta. Stort grattis. Snart bara 4 veckor kvar till våran stora dag. börjar bli lite lätt nervös.

• weinlove

Tack allihopa. Det är verkligen alldeles underbart att vara gift. Lycka till på er stora dag.

• Pienaar

Grattis Vilka fina bilder - ni är verkligen jättefina!

Svar på tråden Nu är vi man och hustru. Bilder finns =D