• Nalle Puh 40

    Blindtarmen???

    Någon som opererat bort blindtarmen? Hur visste ni att det var det? Jag har haft ont på höger sida sedans i söndags (inte jätte onte utan lite då och då och kan vara uppe och ut och gå utna problem) men börjar bli lite orolig att det kan vara blindtarmen. Är sjukt livrädd för sjukhus och vågar knappt ringa dit...
    Vad kan det annars vara? Är det några läkare här

  • Svar på tråden Blindtarmen???
  • fröken kantarell

    Jag ´fick ont på dagen och på kvällen fick jag åka in och plocka bort den, jag tror inte att man har känningar så länge av det men jag vet inte. Åk in till sjukhuset och be dom kolla upp det till dig så slipper du ju oroa dig..

  • Nalle Puh 40

    Tack, ska ringa imorgon för att vara på den säkra sidan

  • lbmarbrg

    Prova att ställa dig på ett ben och hoppa. Har du speciellt ont under själva hoppet? Men har du inte feber, frossa så är blindtarmsinflammation osannolikt. Förstoppad? ; )

  • Nalle Puh 40

    Nej, men jag är tyvärr lite hypokondriker så det är säkert inget farligt

  • lbmarbrg

    He, he... Lyckas aldrig med smileysarna... Totalt omöjligt. Hoppas att du mår bättre snart.

  • lbmarbrg

    He, he... Lyckas aldrig med smileysarna... Totalt omöjligt. Hoppas att du mår bättre snart.

  • hondafreak

    Vill inte skrämmas, men när jag tog bort min hade jag haft molvärk i en vecka, absolut ingen feber eller illamående.

  • Nalle Puh 40

    Nu har jag pratat med en läkare och hon sa att jag skulle höra av mig om det blev värre bara, kunde vara att jag sträckt mig i ljumsken eller ägglossning (fast det har jag aldrig haft problem med innan) men det var skönt att prata med någon iaf.

    Tack för alla inlägg...

Svar på tråden Blindtarmen???