föreviga brudbuketten
Hej på er! hur gör ni med era brudbuketter då de ska torkas o hur förvarar ni dem på bästa sätt så att färgen håller osv??
Hej på er! hur gör ni med era brudbuketter då de ska torkas o hur förvarar ni dem på bästa sätt så att färgen håller osv??
Det bästa men oxå det dyraste är att lämna in den till floristen som konserverar den, man fotar buketten, plockar ner den i minsta detalj o lägger varje liten blomma i blågel, när de torkat monterar man ihopa den enligt fotot...
Vad kostar det att konservera den?
Det är dyrt att konservera ett par, tre tusen) och efter några år tappar den ändå färgen. Sedan är det en jättestor tavla med glaskupa som ska hänga någonstans.
Jag gjorde det första gången jag gifte mig och jag tyckte att man tröttnade rätt fort på den. Jag har aldrig testat att torka en så stor bukett, men gillar man torkade blommor så kanske den konserverade också känns fin?
Annars skulle jag rekommendera att se till att ta många fina bilder på buketten. Den är ju allra finast just den dagen.
ja ta fina kort att bevara den med istället.
Vår bukett är förevigad som tavla, målning. Fick det i present. Det blev faktiskt jättefint. Kan ju vara lite roligare än att ha det torkat. På tavlan är även dikten som vigselförättaren läste nerskriven.
Jag torkar min bukett...om det är riktigt torr då sprayer jag med hårspray för att ge lite glans. Annars har jag en riktig fint kort av min bukett...finns i mitt galleri
hm, har en väninna som konserverade sin (eller hennes svärmor konserverade den) och måste säga att varken hon eller jag tycker den är särskilt fin att ha på väggen...men den åker upp när svärmor kommer på besök!! :D nä, några konserverade blomster kommer inte upp på mina väggar den saken är biff!!
Njuter av den på dagen och sätter den sen på mormor och morfars grav eftersom de har betytt väldigt mycket för mig
en proffsfotograf kommer att ta bilder på min bukett.
Konservering känns bara för mycket 80-90-tal
Jag rekomenderar inte att konservera brudbuketten.
För det första är det en enorm tavla, sen blir den inte exakt som den såg ut då det är omöjligt, dessutom tappar den färgen efter ett tag o ser tråkig ut, jag skulle hellre ta fina kort o förstora o sätta upp bland bröllopsbilderna.
Då kommer man ihåg den från sin bröllopsdag o inte som en färglös stor tavla.
Vem vill ha konserverade blommor på väggen? Det blir ju inte snyggare för att det är din brudbukett...
Jag har massor med foton på min bukett och sen har jag också pressat några blommor ur den för att sätta i vårt bröllopsalbum.
Spara "konserveringspengarna" och låt binda en likadan bukett på er tioåriga bröllopsdag t ex.