• moppi

En dekorationsfråga!

Var inne på en Interflorabutik idag och såg en rolig idé som jag ville använda som bordsdekoration!
    Det var en bred glasvas med små gröna geléaktiga kulor som det låg lite blommor på. Jag frågade lite om dem och de berättade att det var små plastkulor som skulle ligga och svälla i vatten. (De skulle fungera ungefär som vattenkristaller) Som man sedan kunde ha som dekoration tillsammans med blommor. De fanns tydligen i flera olika färger men de hade nyss köpt in för att testa så de sålde inga ännu.
    Glömde alldeles bort att fråga vad de hette och tänkte kolla om det var någon här som visste? Eller var man kan få ta i dem?

• Svar på tråden En dekorationsfråga!
  • Pidis

Jag har köpt sånna i gbg i en blomsterbutik. kommer bara inte ihåg vad dem heter, Jätte fint

• stenbruden

Va lustigt! Jag köpte precis ett gäng svarta och ett gäng genomskinliga.. Jag visste inte vad det va innan jag kom hem och öppnde och kände att de var fuktiga.. Jag trodde att det var vanliga kulor.
    Nu har jag använt dem och älskar dem, hade jag sett dem innan bröllopet hade jag haft med dem i dekorationen!!!

Jag hittade faktiskt mina på Ullared av alla ställen, var där för att fylla på alla förråd med tvättmedel etc etc och sprang bara på dem..

Va kul att dem finns på fler ställen!

• Pidis

Ja ge-kås har det mesta. Där finns dem även i olika former vet jag
    Men man kan ju aldrig garantera att dem finns hela tiden. Kan ju även ta slut innan man kommer dit igen

• stenbruden

Finns det olika former också??? Vad annat än runda??

• Zsarah

Har sett något som liknar gelé som man kan använda istället för vatten. såg på en mässa där de hade lagt en ros stjälke på snedden i en vasa och den såg ut att sväva (tackvare det där gele liknande) super snyggt.

• Pidis

Ja det finns fyrkantiga och ojämna former också

stenbruden skrev 2008-07-16 10:52:01 följande:
    Finns det olika former också??? Vad annat än runda??
  • Marsaphir Marlean

Jag har lila gelekuber som ni pratar om här, de köpte jag på Plantagen.

• lolinona

Spännande!
    Är det ingen som har bilder att visa?

• lolinona

läckert, måste spana efter dem i butik!

Svar på tråden En dekorationsfråga!