• nossan

arg

måste bara få skriva av mig lite. Igår morse när jag och min blivande man ligger och sover som bäst ringer hans x-fru som är i Bulgarien med sin nya kille och deras barn. 09:30 ringer våran telefon och min blivande lyfter på luren. lyssnar inte så noga på samtalet då jag är yrvaken. Min blivande kommer sedan tillbaka och säger åt mig att vi måste leta efetr hans papper om försäkringar genom facket då en av hans söner ligger på sjukhuset i Bulgarien och får dropp. Självklart ska lillkillen ha vård det jag blir öpprörd över är; Hon har gått ur facket själv och har ingen försäkring genom den kvar, hemförsäkring har hon inte heller trots att hon hyr en villa på 9 rum och kök som hennes nya kille har köpt till henne efter en kort tids bekantskap. plus att hon INTE har tecknat några som helst försäkringar på barnen, reseförsäkring! Så där står tokfan med två ungar i Bulgarien utan någe som helst försäkringar, Min blivande får då som vanligt rädda situationen åt HENNE.

Och nu i höst/vinter ska dom åka till Afrika och då behövs jue vaccinationer, å några ska man väl ta i god tid innan....Kan ge mig sjutton på att hon inte tänkt på det å skiter i detta oxå.

Hon är skylldig min sambo ca 25.000 som hon har lovat betala tillbaka då min blivande tog ett lån till henne då dom levde ihop. men saken hör hit att hon missköter även detta.

köper och skickar ärvda skor till lillkillen hit men saken hör hit att dom är ca hela 4 nr förstora så man i ren panik måste på sin semester med alla barnen köpa skor då man själv inser att han kan jue inte ens gå i förstora skor, snubblar och har sig å kan göra sig riktigt illa.

Dom har delad vårdnad (varannan vecka) hon vägrar dela med sig av barnbidraget till min blivande....

kan göra listan så himla långa av alla saker hon utsätter min blivande å barnent till.

ville bara skriva av mig det hel...tack för ni som läste orkade läsa!

• Svar på tråden arg
  • Miss Blue

Ja inte är det lätt med andras barn och ex-fruar/män som inte sköter sig. Tyvärr inte speciellt ovanligt heller....
    Hoppas det löser sig för lillkillen!!
    Lycka till!

• Pienaar

Hon borde betala tillbaka de pengar hon är skyldig innan hon ger sig ut och reser upp dem tycker jag!

Att inte ha någon som helst försäkring är ju helt otroligt att hon inte tänkt på! Särskilt när hon har barn. Din kille borde inte tillåta henne att ta med barnen på resor i så fall..

Ang. barnbidraget så kan han begära av försäkringskassan att hälften betalas ut till honom. (Är nästan säker på det).

• tolonta

Tråkigt sådant, när barnen används som slagträ, men inte alltför ovanligt efter vad jag hört.

Att hon inte har några som helst försäkringar är totalt korkat, normalt sett ingår ju reseförsäkring i hemförsäkringen.

• nossan

hon hade inte ens eu-kortet, hon har inget, noll....inge skydd alls.....hur kan man som mamma åka iväg utan någe som helst trygghet för barnen....
    jag som mamma själv skulle se till att sonen har alla försäkringar först å främs innan mig själv...men självklart skulle jag se till att jag hade oxå....min son är mer försäkrad än vad jag är då jag tecknat tilläggsförsäkringar.....
    Hon har även tagit bort alla försäkringar till barnen som gäller att ha här hemma i sverige....
    Hon ...ursäkta ordspråket nu men jag är så upprörd.....inte helt riktig innanför sitt pannben...

• Pienaar

Din kille borde ta ett snack med henne!

• nossan

måste även påpeka nu när jag är så pass arg. Att denna kvinna är 37 år och skiter i allt, har inte i hela sitt liv haft en fast jobb då hon har tackat nej till alla erbjudanden utan rider på en räkmacka och förlitar sig på att alla andra ska betala för henne och lever på andra.

gud vad jag kokar just nu men jag är så pass upprörd

• Tavi

Stackars barn som har en sådan mamma,skäms på henne att åka på¨semester! fy för henne

• Merrick

Ja, barnbidraget kan han kräva att få hälften av om det är så... Men vad trist att hon inte prioriterar barnen! Och jobbigt för dig som liksom hamnar i mitten...

• nossan

Han har påpekat detta om barnbidraget.....då tar hon till tårarna och säger sig inte klara sig utan den...

Dom har radan i år varit till Italien, nu bulgarien, senare i sommar ska hon till USA och i höst/vinter till afrika nånstans
    Det har hon råd med.....väldig kompliserad detta då min blivande inte riktigt vågar säga vad han tycker och tänker om henne då hon i 18 år tryckt ner han.

Hans mamma har oxå blivit uttnytjad av denna flickebarn,( kan inte kalla henne nått annat när hon är 37 år och inte klarar av ett ansvar)

Svar på tråden arg