• Karolin

Biverkningar av Primolut-Nor?

Jag har precis pratat med min husläkare på telefon, eftersom jag kommer att få min mens precis över bröllopet. Hon ville först skriva ut Gestapuran, men då kan jag bara skjuta fram mensen några dagar, vilket gör så att första dagen blir bröllopsdagen. Hon skrev dock ut Primolut-Nor, men sa att hon sällan skriver ut det, för att det brukar kunna ställa till ordentliga besvär.

Ni som använt det, har det varit besvärligt?

• Svar på tråden Biverkningar av Primolut-Nor?
  • Turkey

Jag har använt det, på en utlandsresa.
    Hade inga direkta biverkningar,men man var tvungen att vara vädigt noga med att ta pillren precis varje morgon och kväll. En del dagar glömde jag att ta pillret på morgonen, och efter bara några timmar började mensen att komma. Efter att skyndsamt intagit det glömda pillret försvann mensen igen.
    Direkt när jag slutade med dem kom mensen, och sen var det som vanligt.
    Men det kan ju förstås variera från person till person.

• Superbruden

Jag hade inga problem alls!

Får du tabletterna i god tid så skjuter du ju upp mensen så snart du kan! Jag var inte ute i så god tid, så jag fick äta dem under en utlandsvistelse. Men det var som sagt inga problem!

• ina

Har inte själv använt Primolur Nor men har jobbat på en Kvinnoklinik och där berättade en läkare att man kan få (om man ha otur) väldiga besvär som s k spotting (småblödning-stänkblödningar hela tiden)eller att mensen blir ännu rikligare än vanligt detta tydligen ganska vanligt därför brukar läkarna inte så ofta skriva ut detta längre (för uppskjutning av mens)

• Karolin

Nu har jag varit och hämtat ut medicicinen, och vi får se hur det går!

Känns lite besvärligt att äta tabletter på bröllopsdagen, men annars skulle jag ha fått de dagar när jag blöder som en gris mitt på bröllopsdagen.

Tack för kommentarer, jag vill gärna ha fler erfarenheter.

Svar på tråden Biverkningar av Primolut-Nor?