Indien??
Hej! jag och min blivande funderar på Indien till bröllopsresa. Någon som varit där? Vi funderar på Goa... TIPS!!!
Hej! jag och min blivande funderar på Indien till bröllopsresa. Någon som varit där? Vi funderar på Goa... TIPS!!!
Vi var i Indien 2006. Inte just i Goa utan vi reste runt lite i norra Indien och i Kerala i södra Indien. JAg gillar Indien, stora kontraster, både i landet och jämfört med här. Det kan vara jobbigt med alla som ska hjälpa till och ta betalt för det mm. Service mm flyter inte på som man är van vid t.ex. Men det är en häftig upplevelse, vi träffade många underbara människor och Taj Mahal var häftigt. Trodde aldrig att jag skulle bli så tagen av en byggnad... Helt klart värt att ta en guide som berättar historien!!
Får ni för er att åka till södra Indien där det finns många bra badorter också, rekomenderar jag en tur på Backwaters, milslånga vattenvägar. Man kan hyra en husbåt med personal där och bo över en natt. Superhäftigt!!
Lycka till med val av resa, jag tror ni gör ett bra val med Indien!
Vi var till Goa för 5 år sedan och det är den bästa resa jag gjort hittills! Indien är otroligt vackert, människorna vänliga och trevliga och priserna är ju väldigt låga i jämförelse med Sverige t ex.
Mitt tips på hotell är definitivt Kenilworth Beach Resort, paradiset på jorden! Det ligger i södra delen av Goa, den delen av Goa som är lugnare och behagligare (som jag vill ha det). Norra Goa är mer turistigt och röj natten lång.
goa är helt fantastiskt jag rekommenderar palolem som ligger i södra det är lite mer hippi inspirerat men inte så mycket turistigt. jag var där i två veckor och älskade det jag har även rest i norra och det är väldigt fint med men Goa är lite indienlight mer väst inspirerat.