• MammaM­iaa
    Äldre 12 Jul 21:45
    2009 visningar
    9 svar
    9
    2009

    Juli 2009

    Är det bara jag som ska gifta mig juli 09. Jag gifter mig närmare bestämt den 11 juli. Så jag har exakt 364 dagar kvar. Jag tänkte vi kunde följas åt & tipsa varandra om olika saker.

    Kram Mia

  • Svar på tråden Juli 2009
  • Vena
    Äldre 12 Jul 21:55
    #1

    Hej!
    Ska också gifta mig då! Troligen första lördagen i juli -09. har du börjat boka ngt? Har kollat lite smått på klänningar, festalternativ men inte mer. Väldigt mycket planering, men man får väl dela upp det lite i taget...

    Kram!

  • MammaM­iaa
    Äldre 12 Jul 21:59
    #2

    jag har för hands bokat kyrkan. Jag har fått köpt vigselring. Idag har jag kollat på brudklänning. Men jag ska ditt lite senare i höst. Då har de fått in 2009s klänningar. Jag har inte kollat än med festlokal.

    Kram

  • Annfis
    Äldre 25 Jul 12:15
    #3

    vi ska oxå gifta oss i juli 09. Den 25 på vår 11 års dag. Kyrka o lokal är fixad. Men det är ju ett elt år kvar så vi hinner nog med allt i god tid.

  • kuliJu­li
    Äldre 25 Jul 15:31
    #4

    Hej!!

    Vi bestämde oss för två veckor sedan att köra den 11 juli! "Svärfar" ska boka in vår vigsellokal/festlokal, han borde ha gjort det denna vecka... måste be fästmannen ringa och kolla... Sedan ska "svärmor" kolla med en bra vigselförrättare hon känner så fort datumet är spikat.

    Känns sanslöst bra att bollen är i rullning

  • Sobeit
    Äldre 31 Jul 23:33
    #5

    Hej!

    Här är en till som ska bli "ärbar kvinna" i juli 2009. Inte minst den 11 juli. Hittills har jag fixat förljande:
    - kyrka bokad
    - festlokal bokad
    - brudklänning inköpt
    - färgtema klart
    - mönster för brudnäbbarnas klänningar är valt (ska sy själv)
    - budget bestämt (preliminärt iallafall)
    - research för inbjudningar och annat pyssel pågår

    Kul att ha några att bolla sina ideér med.

  • Vena
    Äldre 1 Aug 02:55
    #6

    Hej!
    Är lite stressad, har inte bokat någonting! Inte hunnit forska så mycket ännu. Dessutom svårt att betämma mig för vilken ort. Något tips? Vad börja med?
    Kram

  • Plummi­s83
    Äldre 1 Aug 07:25
    #7

    Väldigt vad jag blev snurrig nu!!! Finns 2 likadana trådar!!!

    Här är den andra Juli 2009 tråden
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m3002279.html

    Om ni som är här vill vara delaktig på den andra tråden där fler som ska gifta sig juli 2009 är ni mkt välkomna!!!

    För övrigt så ska jag gifta mig 4 juli 2009 och gjort detta hittills:

    Bokat kyrka
    Bokat lokal (inkl mat, serveringspersonal osv.)
    Bokat fotograf
    Hittat min drömklänning
    Ev liveband till festen är klart
    Ev solist till kyrkan är klar
    Tärna och bestman klara

  • Sobeit
    Äldre 5 Aug 11:07
    #8

    Nu har jag fått lite fart på mina hjärnceller så listan med avklarat kan fyllas på:
    - färgtema valt; vinrött, creme och grönt
    - bordsdekorationerna bestämda (tjockare vit pappersduk (gärna som ser ut som linneduk)så att barnen sedan kan sitta och måla vid sitt bord, cremefärgad löpare med ornamentmönster, vinröda rosenblad, murgröna, ljus med vårt monogram på (färg på ljus ej valt))
    - favors blir små askar som jag viker själv och fyller med choklad från chocolat i Uppsala, ska även fästa en liten lapp med gästens namn på asken så att det blir egentligen kombinerade favors/placeringskort (färg på askarna ej valt)
    - har pratat med säljaren av brudklänningen och dubbelkollat alla mått och jag kommer att få hem klänningen om ca 4 veckor

    Så det som inte är klart (men på G):
    - funderar på om jag ska fråga m2b´s syster om hon vill vara toastmadame
    - velar om det ska finnas rispåsar till gästerna
    - börjat kolla på cateringföretag

    Och självklart är det en massa som jag inte hunnit med alls ännu, men det finns ju tid kvar!

    Hur gör ni andra med rispåsarna? Ska ni ha eller inte? Vi kommer att ha kuvertavgift som bör landa runt 350 :-/person och typ 100 kr/barn. Vi har nu varit tillsammans i 10 år och bott ihop i 8 år så det finns inte mycket vi saknar. Så vi ser hellre kuvertavgift än bröllopspresenter. Någon mer som ska ha kuvertavgift?

    Nu är kaffet klart så jag ska ta mig dagens första kopp nu! Ha det!!

  • salker­t
    Äldre 5 Oct 23:44
    #9

    Vi kör på ett andra försök 26/7 09, skulle gift oss 26/7 08.

Svar på tråden Juli 2009