• Kakan Mascha

väns bröllop imorn - sjuk!

usch, trist. är sjuk och febern bara stiger och stiger! ska ju på bröllop imorn, en vän som gifter sig!!
    Ngn som har en dunderkur mot halsont och hög feber?...

• Svar på tråden väns bröllop imorn - sjuk!
  • grabbarna

ta vanlig magnecyl 2 st 3g/dagl (ska eg göras direkt när symptomen kommer) sedan 1st vitamin c-brus 2g/dagl..det är en läkare som rekomenderat detta och jag tycker det brukar fungera och förkylningen blir inte lika svår.

mot halsen ska du suga på ren honung som både är lindrande och milt bakteriedödande att värma den gör ingen nytta utan den ska ätas direkt ur burken.
    krya på dig

timjan som man kokar med vatten och dricker som te är också bra vid förkylning

• FruHamberg

Nu kanske det är försent, men jag kommer med lite tips iaf. på apoteket finns det "nyodex, antiseptiskt koncentrat till gurgel vatten"(en jätterosa flaska). Man blandar ut detta med vatten som man sen gurglar. Funkar jättebra mot halsont. Sen mot förkylningen brukar jag ta esberitox vid första symtom, funkar oxå väldigt bra. Sen brukar jag dricka mycket svartvinbärssaft(ekologisk och med så lite tillsatser som möjligt).

Hoppas att du orka gå på din kompis bröllop!

• 090208

Honung, citron, whiskey, kokhett vatten. Svep!

• trampetroll

Mår du bättre nu? Tänker på dig och hoppas att det har vänt så du kan gå enliten stund iallafall.

• Kakan Mascha

Heej alla!!

Tack för alla förslag!
    C-vitamin har jag hällt i mig, och honung. Ska nu testa honung, citron, whiskey och vatten...

Men har fortfarande feber och ont i halsen. Har haft halsfluss ofta när jag var liten och detta känns som det, ska nog åka till närakuten. Visserligen kunde m2b inte se vita fläckar i halsen men men..

Så det blir inget bröllop, tyvärr... Trist, men vill ju inte heller smitta ned gästerna där!! Är en bilresa på 1½ timma också, och jag orkar inte köra bil när jag har feber. Sambon har inte körkort... (Gissa vad han ska få i morgongåva??) Grät en skvätt imorse... Tråkigt.. Men som sambon sa, tänk om det hade varit vårat eget bröllop!

Tack alla!!

• Kakan Mascha
    090208 skrev 2008-07-12 12:22:55 följande:
    Honung, citron, whiskey, kokhett vatten. Svep!
    Är ju inte speciellt gott inte...
  • Masha

Esberitox, finns på hälsokosten.

• aikidoaasa

Vad synd att du missar din väns bröllop. :( Men tänk såhär att du kan inte smitta de andra gästerna...

• Fenixx

tråkigt att du missar det! du får be om en massa bilder att se på sen efteråt.

• Kärlek ger näring åt själen

Det är synd att du missar bröllopet men jag tror din vän förstår att du är dålig.. bättre du är hemma och vilar upp dig och får tillbaka styrkan än att du går dit smittar alla gästerna och om sanningen ska fram inte är någon vidare trevlig gäst då du har feber och hängig (förstå mig rätt)

Ett annat tips för att få ner febern är att du lägger dig i ett varmt bad,sätter/lägger dig i soffan och drar på dig en filt.. då blir temperaturen oftast högre och bakterierna klarar sig inte vidare bra..

• Kakan Mascha

Håller med er alla... inte hade jag velat att min vän som är sjuk skulle komma på bröllopet!

Nu har i alla fall febern släppt och jag har kollat halsen hos läkaren, ingen bakterie, så det är bara att vila! Men mår bättre utan feber... Fast halsen är fortfarande inte rolig.... Försöker prata så lite som möjligt!

Tack för erat stöd!

• Marsaphir Marlean

Två alvedon och en diklofynak/voltaren.

Svar på tråden väns bröllop imorn - sjuk!