• Thewedding

Vad skriver man på ett vigselprogram ?

Jag ska göra vigselprogram när det väl blir dags men vad skriver man på ett sådant ? Var på bröllop när jag var liten så jag är ny på det här

• Svar på tråden Vad skriver man på ett vigselprogram ?
  • stinakina

Vi skippar det..jag hade världens planer på att skriva ut vigselprogram, som skulle se lika ut som inbjudan och festprogrammen.
    Men prästen är på semester, återkommer den 20:de, vi gifter oss den 9 aug, min dotter flyttar hemifrån nästa vexka(vem får bubba och bära samt städa? jo jag antar ja)
    Vi ska nog ha samtal med kantorn samtidigt som med prästen, DÅ först får vi ju veta om hon kan spela den musik vi valt,tiden blir knapp att knåpa ihop en massa program då för oss...

Vi skulle ju ha allt inskrivet, vigselordningen, låtar, psalmer, namn på solist osv...

Men som mitt kusinbarna sa" Man märker väl när det börjar och slutar?" *L*

Hon har så rätt!! så vi skippar det extrajobbet!

Här har du en länk annars där det står en massa..

www.vigselringen.com/

• tolonta

Vi ska ha programmet, med stjärnmarkeringar då man ska stå upp. Skriver ut texter till Fader vår, samt till psalmerna. Skriver med vilken solomusik vi har, och vem/vilka som har skrivit dem. Har även namn på solisterna, vigselförrättaren, kantorn, tärna, marskalk, brudnäbb och kyrkomarskalker. Kommer även skriva att vi inte vill ha någon riskastning, men att vi istället tillhandahåller såpbubblor. Samt att man gärna får fotografera, men helst från den platsen man sitter - vi har en fotograf som tar kort i kyrkan.

Svar på tråden Vad skriver man på ett vigselprogram ?