• Linn74

Bokat fotograf - frågor!

Jag har bokat en fotograf idag. Nu undrar jag bara hur pass tidigt man ska börja gå igenom detaljer med honom (det enda jag gjort är i princip att boka datumet med honom). Jag vill gärna att han är med under hela dagen, fotar förberedelserna m.m.

Eftersom han inte arbetar som bröllopsfotograf i huvudsak, så vill jag inte störa med massa frågor i tid och otid - iallafall inte så här långt i förväg (vi gifter oss 16 maj).
    Vill ju inte heller vara ute för sent.

• Svar på tråden Bokat fotograf - frågor!
  • 27 sep 2008

vad är det för detaljer man ska gå igenom?
    Där får du gärna hjälpa mig lite =)
    Jag har tittat ut ett antal sidor på nätet med bilder från bröllop jag älskar. Inget mer?

• SacredHeart

Det finns en checklista på en annan bröllopssida, som man kan ladda ner. Men jag kommer inte ihåg vad sidan heter...

• 081013 3

För fotografens del skulle jag säga att en månad i förväg räcker gott för att gå igen om vad du vill. Jag utgår från att han vet att det är en heldagsfotogrfering du önskar.

Däremot tycker jag att du ska börja tänka själv vad du vill ha ut av dina fotografier. Surfa runt, och spara ner bilder och bildideer du gillar, det kan vara till stor hjälp för fotografen

• AndersEO

Instämmer med föregående talare, dock är det alltid bra att så snart som möjligt ge info om tider, och platser (kyrka/festlokal osv), så att fotografen har möjlighet att själv ta sig en titt när han är i närheten eller har tid över.

• Novemberbröllop08

Det finns en checklista i nån bröllopstidning som man kan utgå ifrån, minns dock inte vilken.

• Linn74

Tack för svaren! Jag ska ringa och prata med fotografen efter sommaren och berätta ungefär hur vi har tänkt oss.

Svar på tråden Bokat fotograf - frågor!