Ibland blir jag ledsen...men jag borde inte bli det
Jag har varit tillsammans med en man i ett år som jag älskar över allt annat. Allt känns så rätt och vi har det jättebra. Även med hans barn som är 11 år går det jättebra.Barnet bor mest hos honom, men är ibland hos mamman. Som den här veckan, då skulle barnet vara hos sin mamma.
Det blir inte så mycket tid över för bara oss två; att gå ut och äta, eller hitta på något bara vi. Men det här visste jag innan jag startade ett förhållande med honom så det är absolut ingen överraskning. Men ibland gör det lite ont i maggropen och hjärtat...för idag frågade jag om jag fick bjuda på middag på stan. Men...då är det plötsligt bestämt att barnet ska vara hos honom för mamman skulle göra annat...Jag visste inte det och...jag kände liten besvikenhet att inte kunna vara spontan och få gå ut och äta.
Missförstå mig inte, för jag har ett bra förhållande till barnet. Men det är inte många gånger jag är ensam med honom.
Dock ska jag tillägga att han är jättebra på att se till att barnet ibland är hos sin mamma utöver de dagar hon ska vara där, så att vi kan umgås ensamma. Han tänker verkligen och försöker. Men nu visste jag att den här veckan skulle vi kunna "göra lite som vi kände och ville", och när jag frågar så är det ändrat.
Kanske barnsligt att känna så...jag vet inte. Och brist på kommunikation.
Ville bara skriva av mig lite.
M