• NEoMA

Picknickkorg

Någon som vet var man kan köpa en fin liten picknickkorg?

Jag är ute efter en mer traditionell och inte de som ser ut som ryggsäckar och säljs överrallt nu för tiden.

Tacksam för alla tips jag kan få.

• Svar på tråden Picknickkorg
  • Linum

IKEA har ju det mesta. En del blomsteraffärer har sådana saker också.

• Tx2

Såg att lagerhaus hade en svart bullig korg, men inget lock över om det är det du vill ha.

• sakke

Sett en på Coop, en vanlig korg med tvådelat lock.

• FruHamberg

Jag hittade min fina korg på auktion. Det är en gammeldags picknickorg, utan alla fack som ryggsäckar har. Så om du inte behöver alla fack kan jag starkt rekommendera att gå på auktioner eller loppisar och leta. Här hemma på röda korset finns det många korgar i olika storlekar.

• Marsaphir Marlean

Gå på marknader, de som säljer träpallar osv. säljer oftast jättefina gammaldags flätade korgar med tyg inuti.

• flora82

jag hittade en söt på maxi, den var vit och det var flätad korg och den ljusblå rutigt tyg innuti som gick upp lite så det syntes vid kanterna. verkligen traditionell och söt.

• FruHamberg

Och tyg är ju faktiskt jättelätt att sätta dit själv efteråt om det inte redan finns i korgen. Bara man hittar en korg i rätt storlek så är det lätt att göra den till det man vill ha.

• gustafmatilda

Jag köpte min flätade fina korg på Lagerhaus för något år sen, de kanske har fortfarande? Annars har nog Åhléns.

• Sommargrönt

Har sett både på ICA Maxi och Åhléns.

• Akvavit

Kolla på Jysk också, de har en hel del korgar av olika slag.

• NEoMA

Tack så jättemycket för alla förslag! Skall ta en runda i morgon och kolla de butiker ni tipsat om

• aikidoaasa

wow... trodde att jag var en av de få som hellre har en traditionell picknick korg än en rygga. Polarna tycker att jag är konstig som vill ha det så. :)

• NEoMA

Det traditionella är ju mycket mysigare!
    I vårt fall har vi dessutom ett lite vintage tema och tyckte inte att ett uppdukat bord med champange passade eftersom vi ska ha en liten cermoni i botaniska trädgården. Så det blev en stor svart picknickkorg, från lagerhaus, till champangeflaskorna. Korgen har jag sedan planera att "piffa" till med ett snyggt vitt band och lite vit brudtyll

• Tx2

Smart idé med att ha skumpan i korgarna. Funderade på hur man skulle göra det, tänkte att vi skulle skåla direkt efter vigseln och antingen låta vänner ta med sig o bära i händerna/påsar. Men det kan nog se väldigt trevligt ut med bubbel-o ciderflaskorna i korg.

• Emmas syster
    NEoMA skrev 2008-07-11 13:49:15 följande:
    Det traditionella är ju mycket mysigare! I vårt fall har vi dessutom ett lite vintage tema och tyckte inte att ett uppdukat bord med champange passade eftersom vi ska ha en liten cermoni i botaniska trädgården. Så det blev en stor svart picknickkorg, från lagerhaus, till champangeflaskorna. Korgen har jag sedan planera att "piffa" till med ett snyggt vitt band och lite vit brudtyll
    se till att de är riiiiiktigt kalla innan då
    och lägg kylklampar på botten och runt
  • Emmas syster

så kortfattad jag var då

ha gärna ngn filt liggande över så de håller kylan även om de blir stående ett tag

champagne ska ju som bekant vara torr kall och gratis

Svar på tråden Picknickkorg