• Fredri­k och Sabine
    Äldre 10 Jul 11:04
    6514 visningar
    38 svar
    38
    6514

    plusbrudar i axelbandslös klänning?

    Finns det fler plusbrudar därute som kommer att ha axelbandslös klänning? Jag är en strl 48 och om 16 dagar ska jag gifta mig i min axelbandslösa klänning. Jag kände mig som en prinsessa i klänningen - men nu plötsligt har jag fått jätteångest för mina överarmar som inte är direkt slimma.
    Känns jobbigt!!!!
    Hur känner ni andra plussisar som har axelbandslöst? Ska ni ha sjal över eller hur gör ni?
    Tror ni gästerna kommer att tänka på armarna?

    Jag är nojjig - jag veeet! Men kände att jag måste skriva av mig lite.

  • Svar på tråden plusbrudar i axelbandslös klänning?
  • Lavend­elblom­ma
    Äldre 10 Jul 11:37
    #1

    Sola innan kanske, man brukar känna sig smalare/snyggare med lite färg på kroppen.

  • Dsy04
    Äldre 10 Jul 11:51
    #2

    hej jag ska ha en sånt klänning jag är 46-48 fast med smala axelband, för de brudar man har sett utan axelband så drar de klänning upp just vid brösten jätte ofta under ceremonyn o festen... för jag vet ej om de känner sig osäkert utan axelband eller för att de känner att den faller ner etc..

    jag hat tänkt oxå på mina julskicka armar hihi men planera att ha en transparent tjal med lite spets o sånt så att jag känner mig bekvämt

  • Sommar­grönt
    Äldre 10 Jul 12:47
    #3

    Dina armar syns ju vare sig du har axelband eller inte. Och du kan ju inte gömma dig i långärmat för att du tycker att du är lite storväxt heller! :)

    Strunta i armarna, du tycker säkert att dem är dubbelt så stora som alla runt omkring. Ett tips för korten kan vara att hålla armen som är mot kameran i sidan, så armen inte pressas mot kroppen. Då ser vem som helst nämligen lite gäddhängig ut. :)

    En sjal är ju ett bra tips annars, om du verkligen känner dig obekväm...

  • Marsap­hir Marlea­n
    Äldre 31 Jul 03:55
    #4

    Jag har det.

  • Meiia
    Äldre 31 Jul 06:45
    #5

    Jag kommer också att ha det!:)

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 31 Jul 07:18
    #6

    Jag är en strl 46, som med korsett klämde in mig i en klänning i strl 44

    Bilder finns i mitt galleri.

  • Fröken Larsso­n
    Äldre 31 Jul 08:32
    #7

    Jag hade det, och är en stl 42/44. Det viktigaste är nog att man sträcker på sig och ser glad ut. En av mina gäster (smalare än mig) hade axelbandslöst men hade sån noja över sina överarmar att hon klamrade sig fast i en sjal som hon hade över axlarna hela kvällen. Allt pysslandet för att dölja överarmarna gjorde att man kände av hennes osäkerhet och gav mer uppmärksamhet åt just det som hon försökte dölja. Så: lägg till lite självsäkerhet till brud-outfitten!

  • elsi
    Äldre 31 Jul 08:49
    #8

    bridaloutlet ha klänningar för oss som inte är storlek 0 de kanske ha Bolero's också..

  • Äldre 31 Jul 09:18
    #9

    Jag är en 52 och ska ha det.
    Folk täng´ker inte på det. Du kommer att vara så vacker att dina armar kommer inte folk att lägga märke till.

  • mrsD
    Äldre 31 Jul 09:30
    #10

    finns bild i mitt galleri me=)

Svar på tråden plusbrudar i axelbandslös klänning?